josefinevill

Direktlänk till inlägg 30 december 2017

Slutet gott...

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

   

’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’

Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit har för all del varit mitt i lika stor utsträckning som det varit någon annans men inte på det sättet jag kanske tänkt mig. Vad har jag egentligen haft mer att önska av 2017? 

2017 blev även det ett år där jag fått uppleva glädje, sorg, kärlek, misstro, tillit, värme, smärta, tillfredställelse, oro och trygghet. Faktorer som alla behöver varandra för att upprätthålla jämnvikt i vågskålen. Jag har iochmed ovan nämnda också tagit lärdom. Lärdom om mig själv, om andra, om saker jag inte trodde fanns inom räckhåll, fått lite tjockare hud på näsan. Även om jag åkt på en och annan skrapa. Men ärrbildning är starka saker det! 


Årets topplista:

* vår dotter föddes halvvägs in på året

* hårt arbete lönade sig i form av fina resultat på vårens hingstpremiering

* få känna stolthet över fyrspannet

* barnen förstås, vinnare i alla kategorier...


Jag gick in i 2017 som en person ut som en annan. Både kroppsligt och själsligt. Rikare på erfarenheter, bekantskaper och inställning till livet. 

Med detta i minnet kommer jag alltså ringa in 2018 med en inställning om att göra det bästa med det jag har och inte söka efter något mer. Våga stanna upp i det runt omkring mig och vaska fram guldkornen ur varje sandhög. Carpe diem, carpe sensus och allt det där.


Jag ser fram emot ett år där jag är öppen för ännu fler erfarenheter, ett år med upplevelser, kärlek, värme och alla dess motpoler.

För när allt kommer omkring blir saker inte lättare, det är människan som blir mer härdad!


Gott Nytt År på er och må 2018 bli ert år lika mycket som mitt och min underbara familjs ❤️

Avslutar min krönika med en del av texten från min absoluta favoritnyårslåt, Auld Lang syne

Should old acquaintance be forgot,
And never brought to mind?
Should old acquaintance be forgot,
And old lang syne?

For auld lang syne, my dear,
For auld lang syne.
We’ll take a cup o’ kindness yet,
For auld lang syne.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Av Josefine - 11 mars 2013 13:05

Det här var inte igår... Eller i förrgår... Största nyheterna sedan sist gång är att älskade Mackan är borta ur vår liva men kvar i mitt hjärta, en ny hund införskaffades 1 dec och en liten lillebror föddes på julaftonsmorgon. Livet som tvåbarnsm...

Ovido - Quiz & Flashcards