josefinevill

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Det nalkas jul

Av Josefine - 21 december 2011 20:05

Idag blev det några julklappsköp trots allt. Med "allt" menar jag avsaknad av lust att fira jul, ensam hemma med barn samt pågående sinuit! My face hurts!!!


Peter frågade vad jag önskar mig i julklapp. Jag trodde redan att han köpt något eftersom det är han och inte jag som envisas med att köpa julklappar till varandra. Vi har större utgifter att vänta, om jag säger så...

Men vad önskar jag mig i detta konsumtionssamhälle? Leif GW Persson sa igår på veckans brott "fred på jorden och snälla barn"... Inte så dumt men om Tomten läser det här så har jag en lite lista:

*att jag skänkte mer pengar till Musikhjälpen

*att min familj och jag inte får någon allvarligare sjukdom som inte en liten kur pc tar kål på

*att vi ska vara snälla mot varandra

*att vi ska se varandra och uppmärksamma de i vår omgivning som lever och andas av egen kraft

*att alla har någon som de kan bråka med om vart de ska fira jul

*att ingen bråkar på jul

*att vi lägger våra egon åt sidan och går in i årets största fejkhögtid med ett stolt leende på läpparna och lite mandelmassa i mungipan.

Please people, fake it til you make it! Eller tomten är far till alla barnen. Fejka er igenom några timmar på dopparedagen som den familj vanilj ni är och strunta i bittermandeln som gömts i gröten. Unna er sedan lite lugn samvaro med familjen ni VALT och ta på er raggsockorna och mys!


Nu blir det stallet.

God Jul på er små tomtenissar!


 
 
frida

frida

22 december 2011 01:15

<3

http://ytligheten.wordpress.com

 
Ingen bild

Mooor

22 december 2011 08:26

Du skriver sååå klokt...åxå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards