josefinevill

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

How my friends likes their coffee

Av Josefine - 29 april 2010 20:57

Förstår inte Peter att jag behöver honom hemma? Ungen somnar mycket goare när Peter lägger honom. Vilhelm är väl dödstrött på mig efter en hel dag ihop. Orkar väl liksom inte med att se mitt anlete det sista han innan han slår ihop ögonen... Peter jobbar, ni som undrar.


Igår var det en helmysig dag. Maria och Gustav var här, det blev markand där vi mötte upp Caroline och Melvin. Fakta: tre barnvagnar på bredden är lika farligt för allmänheten som tre barnvagnar på rad är för den barnvagnsföraren som går först!

Stack in en snabbis på ICA för att köpa lite potatissallad. Caroline och Maria väntade utanför med alla barn. Härligaste synen var när jag kom ut igen. Maria hade utrustat varje barn med en majskrok. Gustav och Vilhelm höll glatt i sin (Vilhelm lyckades få majskroksklet på mössan) men härlige Mellepelle körde cigarr-stilen: Lite lätt tillbakalutad med majskroken hängandes i mungipan. Avslappnad till tusen!   

Tillbaka på Lillegårdens residens åts det korv och potatissallad, barna fick nåt annat... Sen hjälpte Maria mig med stallet. Hon var väl förberedd, överdragskläder och stålhätteskor. Me like! Tack härliga du för en härlig dag! Våtservetterna ligger kvar här. Hur var det nu? "Lägger man inte ner det på en gång glömmer man garanterat kvar det"... Sagt och gjort liksom, hehe.


Skulle glatt demonstrera den nyinförskaffade "nappflask-borsten" för Peter. "jag har redan använt den, den var jättebra... till kaffetermosen"     


Kaffe-kom-ihåg till mig själv:

Peter- svart

Mamma- a spoon full of sugar och riktig kopp med fat

Madelene- en schkvätt mjölk

Caroline- lika mycket mjölk som jag själv

Maria- minimalt med mjölk (läs inget)

Andréa- bara mjölk


Har idag även hunnit prata några gånger med Caroline på telefon. Vi lyckades att ha två samtal igång samtidigt... såg jättelustigt ut på displayen, två olika räkneverk som gick... Fråga inte hur...





 
 
Andréa

Andréa

30 april 2010 22:37

jag gillar iofs oxå kaffeglass...

http://andreavill.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

3 maj 2010 19:34

Oj...är jag struken och sågad från kaffelistan??*darrar med underläppen*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards