josefinevill

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Josefine - 12 april 2010 13:13

Köpte en bilbarnstol genom mina goda vänner Madde och Rickard. För en symbolisk summa (hujademig vad begreppet "symbolisk summa" gett mig huvud bry. Symbolsik för vem liksom?). Haken var att det inte fanns något förankringsbälte till. Trodde, i min enfald, att det går lätt att köpa till. Det gjorde det inte. De har ändrat om modellen... Typiskt. Har svarat på en annons på libero.se som sålde lösa förankringsbälten och enligt den täta mailkontakt vi haft så verkar det vara rätt modell som just nu ligger på lådan på väg från Uppsala mot Nossebro... Det sista jag tänker göra nu är att ropa det berömda "hej". Suck, Vilhelm åker så illa i den lilla korgen. Han blir vansinnig!

Annat som börjar bli smått är hans garderob, eller snarare kläderna som hänger i den. Det blir till att storhandla X antal uppsättningar kläder i det närmsta.


Två hästar mindre på Lillegården har det blivit. Ni ska bara veta hur fort det går att mocka och fodra nu, hosthost harkel. Hinner inte med alls. Förra veckan skulle jag egentligen bokat in ett besök till Brålanda men det gick inte i lås. Denna vecka känns oxå lite full!


Min kära syster var uppe och förärade oss med en visit i lördags. Blåsigt och kallt var det så vi struntade i häst-och-vagn-åkning. Hon skämde bort hästarna med mintgodisar istället. Zeke liked them alot  Vilhelm blev bortskämd han med, fick så mycket fint så. "Du behöver juh inte köpa med dig varje gång du kommer..." sa jag " a men vaddå varje gång? När var jag här senast? I november på hans dop..." Jag tyckte det var toppen med lite barnpass så jag kunde ta en något försenad flygtur på golvmoppen och jaga dammråttor med sugis.


Var och hämtade en prärievagn igår... Eller barnkalasvagn kanske är bättre beskrivning. Bänkarna i bak var så låga (ca 30 cm över golvet) att det inte finns någon normalväxt vuxen som kan sitta där utan att slå ut tänderna mot sina egna knän om det guppar för mycket! Med lite kärlek och omsorg kommer det nog bli en fin vagn så småningom... Dagens bästa var lilla geten Smulan som ville följa med in i huset när det skulle drickas kaffe! Smulans kompis, Kajsa, fick följa med in men det kan bero på att hon var en hund. Jag vet inte.


Häpp, ut och greja igen. Varit inne och ätit. Vilhelm fick köttfärssås och risoni. Jag fick makrillfilé på knäckebröd. Avrundade med kaffe och en chokladbit. När ska jag lära mig att helgens lyx tar slut på söndagkväll? Typ aldrig. Min helg (om man räknar i godsaker) kan ibland börja på torsdag och avslutas på tisdag. Men ni ska bara veta så ståndaktig jag kan vara en onsdag kl 15  


 

Undrar vem som bryr sig mest om innehållsförteckningen... "Men det här verkar juh vara mer ett mineral- och vitamintillskott och inte godis" Nä just det Mette... Hästar tycker juh att morötter är godis!



  

"Ge mig kakan. Kakan. Ge mig. Kaka"

Ovido - Quiz & Flashcards