josefinevill

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Josefine - 8 april 2010 17:13

Innan stunden drar förbi... Vilhelm ligger på mage på golvet. Han har fått tag i benet på ena kontorsstolen och drar den fram och tillbaka. Nån som vill sätta en peng på hur länge det dröjer innan han kör över ena handen med ett hjul?


Var verkligen en surpuppa igår (en isärskrivning här hade inte varit fel med tanke på att jag struntade att duscha igår och därmed luktar där efter). I vilket fall, mycket bättre idag (eldar dessutom för fullt i pannan så ikväll blir det helkroppstvätt). Ibland bara känslorna kortsluter mitt i mammaträsket, så kan det vara. När Linnea kommer tillbaka från down under ska vi (Linnea jag skriver "vi" eftersom du lovat... Kompis?!?   ) sätta igång Solex. Då har vi ca en månad på oss innan han ska följa med Linnea och stor-Elvis (aka Elton) på ridledarutbildning i Skara. Peter kommer jubla över att ha kraken hemma till dess. Not. Sen, lagom efter midsommar-nubben, ska han vidare till Linnebäcken och förgylla Andréas sommarlov(?). Sen inbillar jag mig att det "bara" är för mig att fortsätta hålla igång honom i höst igen... Vilhelm får väl köra sin lilla ponnyhäst själv.


Peter har varit och grejat med en massa papper om stallet på Hushållningssällskapet. Han menade att det är viktigt att lägga fram att det ska vara lättarbetat för kvinnor. "För sånt gillar tjänstemännen att höra". Eumm, men vad gillar kvinnorna att höra då? Jämställdhet? Någon? Vem broddade ur alla hingstarna med monster-skiftnyckeln? Vilka satte ponnyhästen i vagn för första gången idag? Vem mockade i stallet? Vem har klagat? Okej, jag har klagat lite men tycker icke att det är acceptabelt att buntas in i "nya stallet ska vara lättarbetat för kvinnorna" ... Är det överhuvudtaget någon som begriper vad jag skriver om? En smula substanslöst, jo jo..


Ponnyn skötte sig exemplariskt. Vilhelm skötte sig exemplariskt. Mackan var normal-obstinat och Linnea samt undertecknad höll huvudet kallt. Bra avslut på en bra dag.

  

Zeke har avancerat.

 

   

Gulliano

Temperament till den milda grad!   

Ovido - Quiz & Flashcards