josefinevill

Alla inlägg under januari 2011

Av Josefine - 14 januari 2011 12:10

Läste i dagarna ut Jonas Jonassons bok "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Min svägerska lånade mig boken. Jag vet inte hur analytiska ni andra är när ni läser men jag jämför gärna med sådant jag tidigare läst. Boken påminde väldigt mycket om Arto Paasalinnas böcker och den gamle Allan som hade huvudrollen i boken har påverkat mer i världshistorien än Forrest Gump. Det var det jag hade tänkt att öppna min recension till min svägerska med. Men så tog boken slut. Och efter sista kapitlet var det just recensioner från olika kritiker. De flesta, för att inte säga alla hade draigt samma parallell som jag just gjort... Plötsligt kändes mina åsikter inte som mina egna och långt ifrån så intelligenta som jag först tyckte. Det blir lite mindre speciellt att dra de kopplingarna när flera andra respekterade journalister gjort samma sak. Tramsigt av mig, absolut. Men den lilla lilla människan Josefine drabbades av den stora osäkerheten...

Mindre osäker tar jag mig an rollen som blivande dagisförälder. Det har börjat gå upp för mig nu att den människa jag tyckt så synd om när alla pratat om att hon snart ska börja arbeta och sätta lille sonen på dagis är jag själv... Fick i veckan samtal från en menlös kvinna på förskolan Vilhelm ska gå. "Det är inte riktigt klart ännu med fröknar och så men barackmodulen är uppe" BARACKMODUL???!!! "ja den har vi använt förut till förskoleverksamhet och det har fungerat sååå bra sååå" BARACKMODUL?!

Efter lite andhämtning fann jag mig att fråga hur många barn det skulle börja samtidigt på Vilhelms avdelning. "Till en början med är det bara han och ett barn till" Hur länge då? håll i er, på det svarade hon "tills det är dags för nästa barn att skolas in"   tror ni den människan hade gjort kopplingen Jonasson-Paasalinna utan att först läst recensionerna??? Kära nån.


Kort sagt känns tillvaron som en Mia och Klara-sketch, eller är det kanske så att många gånger är det mer dokusåpa över sådana program än många andra? För i ärlighetens namn är det juh faktiskt mer igenkänningsfaktor i Mia och Klara än i Kungarna av Tylösand (thank God).

Det är väl såhär det ska vara... Livet är som en stor jävla cirkus utan vare sig skyddsnät eller en endaste jävel som applåderar.

Hej påre

Av Josefine - 8 januari 2011 13:51

"ooopsie Daisy"

Av Josefine - 8 januari 2011 13:32

6-9 januari är det My Dog i Göteborg. Igår skulle mamma och Boos lilla Ilse (Ferrostars Dolce Donna) ställas ut. Handler: petit moi

Tidigare karriär att visa strävhårig fox var i maj -10 i Larv. Jag gick ganska bra medan Ilse mer hade näsan i marken alla varv som gicks i ringen...

Mor min ställde själv ut tidigare nämnda hund i Växsjö i september(?), mamma i robusta maner tog ett stadigt tag i strypkopplet på lillaliiiilla hunden och schevade iväg runt gräsplätten. Hunden hann inte med... Stog inte riktigt så i kritiken men det var visst lite svårt att tycka hunden var välpresenterad.

Efter detta bestämdes tydligen (en smula i min ovetskap) att i Göteborg skulle alltså Saul d.y visa hunden. Okej då.

Lyfta upp hunden med en hand under hakan och en hand runt svansen: Check

Inte gå för fort: Check

Niga fint när du får kritiken: Check

 

Ilse fick en "slät etta" (alltså kvalité inte placering) och jag fick höra från en i publiken att -håll i er- "Du kunde gått lite fortare"...?

Efter en lite stilstudio av några av de andra med samma ras som visade sina hundar kan jag nu konstatera följande:

Fördel att ha något illasittande kläder

Se bestämd ut

Se ut som om du försöker stampa dig genom golvet när du går, liksom marschera


*pust*


Cesar! jag trodde du skulle vara där igår???!! varför?


Idag ska jultomtarna ut, utifall att socialen kommer och vill hämta Vilhelm efter mitt facebook-uttalande om mobilladdaren...

"De lever i total social misär, de har adventsljusstakarna uppe i april"

Häpp, före det ska vi bära in ved. Så om de kommer kastar jag ett vedträ på dem! Eller ja justeja, tjugonda knut är juh först på torsdag... Men man vet juh aldrig!


     


Ferrostars Dolce Donna- "Ilse"   

Ovido - Quiz & Flashcards