josefinevill

Alla inlägg under december 2011

Av Josefine - 21 december 2011 20:05

Idag blev det några julklappsköp trots allt. Med "allt" menar jag avsaknad av lust att fira jul, ensam hemma med barn samt pågående sinuit! My face hurts!!!


Peter frågade vad jag önskar mig i julklapp. Jag trodde redan att han köpt något eftersom det är han och inte jag som envisas med att köpa julklappar till varandra. Vi har större utgifter att vänta, om jag säger så...

Men vad önskar jag mig i detta konsumtionssamhälle? Leif GW Persson sa igår på veckans brott "fred på jorden och snälla barn"... Inte så dumt men om Tomten läser det här så har jag en lite lista:

*att jag skänkte mer pengar till Musikhjälpen

*att min familj och jag inte får någon allvarligare sjukdom som inte en liten kur pc tar kål på

*att vi ska vara snälla mot varandra

*att vi ska se varandra och uppmärksamma de i vår omgivning som lever och andas av egen kraft

*att alla har någon som de kan bråka med om vart de ska fira jul

*att ingen bråkar på jul

*att vi lägger våra egon åt sidan och går in i årets största fejkhögtid med ett stolt leende på läpparna och lite mandelmassa i mungipan.

Please people, fake it til you make it! Eller tomten är far till alla barnen. Fejka er igenom några timmar på dopparedagen som den familj vanilj ni är och strunta i bittermandeln som gömts i gröten. Unna er sedan lite lugn samvaro med familjen ni VALT och ta på er raggsockorna och mys!


Nu blir det stallet.

God Jul på er små tomtenissar!


Av Josefine - 12 december 2011 21:28

Har verkligen inget att skriva... Men gört ändå!

Känner mig helt okej nöjd med Solex idag, trist väder så fort jag fått på sadeln but hey, that's nothing new.

Låg och tänkte på min brudklänning förut när jag nattade V, sen när jag kollade mailen hade jag fått besked att den nu är påväg till mig. Lustigt!


Färdig med bordsplaceringen är jag oxå... Kanske inte lika knivigt som att lägga scehma på jobbet men vågar påstå att det är minst samma svårighetsgrad som avancerad sudoku! Å nu har jag klarat det.


imorgon hoppas jag att det är minusgrader och bestående snö. Luciafirandet på dagis är inflyttat, så inga overaller under tomtekostymen här inte. Eller i Vs fall, pepparkaksdräkten.


Såg Hoffmaestro på musikhjälpen förut. Bär bort mig! Jag ääälskar Jens Malmlöf, mer än alla indianpojkar i världen! Kom och ta mig! Röva bort mig, sjung för mig!

nu gjorde kanal 5 reklam för att Twilight visas imorgon kl 21. blir alldeles matt, jag orkar inte!


So long

Av Josefine - 3 december 2011 21:16

Blev så berörd häromdagen. Bokstavligt, bildligt, hela grejen!

Det är få personer som har det. Förmågan. Förmågan att vara totalt avslappnad, genomgod och utan någon som helst baktanke eller någon annan mening än att bara vara genomärlig och SNÄLL.

Jag tror vissa har det, andra inte. Förmågan att helt naturligt, i förbifarten, lägga en hand på någon annans axel, önska en trevlig helg och samtidigt klämma till lite lätt. Precis lagom hårt, precis lagom mjukt. Utan att det känns som något planerat, något som laddats för, tagit sats för att våga, bestämt sig i förväg. Som om den naturligaste saken i världen är att passera någons stol och helt lätt beröra personens axel. Inga förhoppningar, inga undertoner, inget "kommer detta misstolkas som något annat än vad det är".

Jag blev så berörd. Ända in i själen. Att det finns människor med hjärtan av bomull. Att det finns människor i min närhet som är tillåtna att tycka så mycket om för deras godhet.

Jag är berörd.

Av Josefine - 1 december 2011 20:42

kvinnor är som vackrast vid 32 års ålder... Vi hade en (bland många) givande disskussion på en (bland många) jour en kväll. Om utseende. Och att många av de modellsnygga skolkamraterna inte alltid sticker ut lika mycket när vi nu kommit upp i åldrarna lite. Däremot har de något mer slätstrukna bara behövt lite mer tid att blomma. Oavsett vilken kategori man som kvinna känner att man har någon tillhörighet med sägs det iaf att det är i de tidiga 30 som toppen nås. Om det sedan börjar dala och i så fall i vilken takt framgick inte...


Från det ena till det andra undrar jag när det kommer sluta att till och med patienter yngre än jag själv tror att jag är student!? Ser jag så barnslig ut i lugg???




Ovido - Quiz & Flashcards