josefinevill

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

The gentle touch

Av Josefine - 3 december 2011 21:16

Blev så berörd häromdagen. Bokstavligt, bildligt, hela grejen!

Det är få personer som har det. Förmågan. Förmågan att vara totalt avslappnad, genomgod och utan någon som helst baktanke eller någon annan mening än att bara vara genomärlig och SNÄLL.

Jag tror vissa har det, andra inte. Förmågan att helt naturligt, i förbifarten, lägga en hand på någon annans axel, önska en trevlig helg och samtidigt klämma till lite lätt. Precis lagom hårt, precis lagom mjukt. Utan att det känns som något planerat, något som laddats för, tagit sats för att våga, bestämt sig i förväg. Som om den naturligaste saken i världen är att passera någons stol och helt lätt beröra personens axel. Inga förhoppningar, inga undertoner, inget "kommer detta misstolkas som något annat än vad det är".

Jag blev så berörd. Ända in i själen. Att det finns människor med hjärtan av bomull. Att det finns människor i min närhet som är tillåtna att tycka så mycket om för deras godhet.

Jag är berörd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards