josefinevill

Alla inlägg under september 2011

Av Josefine - 4 september 2011 20:30

Caroline, tack så hemskt mycket för att du är den bästa hästskötaren "på väg", någonsin! Alla kategorier!
Tävling i Tidaholm idag, jag var nervös. Jag är en sån där person som oroar mig för mycket, tar ut saker i förskott och som ständigt tror att "alla andra" är så himlans mycket bättre och proffsigare än jag... Nu är det juh så att man på lokala tävlingar är, mer eller mindre glada, amatörer men som befinner sig på olika nivåer både utbildningsmässigt och material(häst)mässigt.

Jag tar sällan plats på tävling. Oftast pga att jag tycker att "alla andra" rider så mycket bättre och kan så mycket mer. Det bästa vore egentligen om någon stog och sa till mig precis hur jag ska rida fram, hur jag ska rida på framhoppningen och vilken galopp jag ska starta med inför första hindret. Ja, kanske rent av sitta upp och sköta hela tävlandet med för den delen... Jag är glad att jag åtminstone lärt mig att ta för mig på framhoppningen. Lite vässade armbågar och jävlar anamma behövs för att sicksacka sig fram mellan skrittande ekipage (ja, på framhoppningen) och staketryttare.Jag är väldigt nöjd med min och Solex prestation idag. 8 fel i fas 2 på 1,0m och 8 fel på 1, 10m. Han är en väldigt snäll häst, om än något trött i värmen! Han gör så gott han kan med mig på ryggen och jag, å andra sidan gör så gott jag kan med! Jag är ingen toppryttare men jag är väldigt glad i min häst! Å han är fantastisk! Å vi hade kul idag!!!


Hemma väntade lille sonen med mormor och morfar. Det hade tvättats, lagt hembakt bröd i frysen, dammsugits och middagen förberedd. Förstår inte varför de skämmer bort mig... Mamma, är jag verkligen värd det? Fast jag är sur och trött? Älskar er!  


 


 

Kramar från den glada amatören.

Ovido - Quiz & Flashcards