josefinevill

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Josefine - 22 april 2010 07:41

Tycker det verkar som om det blivit bättre med nattsömnen gott folk! Igår kunde jag inte med säkerhet säga om det var den natten eller föregående jag varit uppe och gjort välling kl 01.15 eller 03.15 (är numer HELT övertygad om att nattskräck och sömngång är samma sak...) Däremot i natt, i natt, I NATT!!! vet jag att jag var uppe en (1) gång och mikrade en flaska. Uret visade då 01.20 Sen har det varit tyst! Peter var uppe och vyssjade honom vid 22, kan hända att det räckt att bara mojsa lite med nappen men men. Håller det på att ge sig? 4 månaders av slit och kamp och gråt? Vår härlige lille kille! Åh jag som köpte en till nappflaska igår bara för att kunna förbereda. Dessvärre tittade jag mer på motiv än på storlek och köpte en som rymde 60 ml mer än den förra. Resultat: den får inte plats i micron...   


Hade ett turnerande liv igår, först (som vanligt) hästskötsel. Peter och Bernt (grannen) lånade ne skylift och gav sig på husfasaden med algmedel och högtryckstvätten. Det blev som nytt! Faktiskt! Sedan packade jag in barn, skötväska, lånta kläder, fakturor, deklaration i saab och tog fart mot Vänersborg ohc vår revisor. Pratade med Carro på vägen, som behövde lite pepptalk inför gårkvällens monté-licens-förnyelse (eller liknande) jag röstade på Doris-dressyrhäst men fick ge mig för lånad kuse  (Carro skämdes för den var/är så... travhästig men jag tyckte den såg fin ut... ).

Vilhelm gjorde succe hos revisorn som för övrigt undrade om jag hade fått vara med någonting på Vilhelm. "Han är BARA lik Peter"... Nej, det är han inte. Vi har likadana ögon men hans är något blåare... Jag är bara blåögd i sinnet...

Därefter till Kvantum där jag såg Sophias man och bror(?) Sophia! Jobbar Erik oxå där nu???

Väl på jobbet var det lagom till fikat, bra tajmat. Kändes som om vi/Vilhelm gjorde succe även här. Kul att träffa alla. Linda stog blypåklädd med Leif på trean (är inte förvånad...) Linda! Kan nu konstatera att det var du som nöp Vilhelm på luciafirandet! Anders snöt ungen från mig med en gång och han (Vilhelm alltså) tyckte det var helt okej! Ska skriva upp det, blir inga julklappar till dig till jul. Man nyper inte små barn   

Hemåt igen och fortsätta med hästskötsel under pågående hustvätt (sa jag att det blev som nytt, huset alltså?). Pratade med både Malin och Maria på telefon.


Sen läggdags av son, hästar och så småningom oss själva. Lyckades zappa över till en svt-kanal med vampyrserie. Hur tänkte han som skrev manuset? Andréa, tror detta är något för dig! Caroline, du har itne missat något! Note to self. Vampyrserier, hur töntiga de än må vara, är inte, jag sa INTE, bra för mörkrädda mammor som tassar upp på nätterna för att göra välling till en son som skriker i panikångest...   


På löradag kommer Madde hit! Hurra! Jag ska baka tekakor som är så pinfärska att hon kommer bränna sig den söta, hihi.

Ovido - Quiz & Flashcards