josefinevill

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Josefine - 20 april 2010 21:07

Eftersom jag i söndagskväll bestämde att här inte ska ammas någe mer firar (?) jag nu med ett glas rödvin. Bara för att jag kan liksom...


Igår var min barndomsvän Johanna hemma och hälsade på. Lustigt, inte setts på nästan ett år, pratat högst sporadiskt under tiden och egentligen inte träffats ordentligt på mer eller mindre de sex åren hon bott utomlands. Först tre år i London och de sista tre i Australien. Trots detta kändes det som om det var igår vi sist snackade. En snabb catch up och sedan var allt som det alltid varit. Det är så det ska vara! Ännu mera lustigt, inte pratat i telefon med Caroline sedan i söndags (ett sms sent igår med bara en smiley till svar räknas inte) och DET känns som en evighet sedan. Vet av tidigare erfarenhet att vi lätt (LÄTT) kan bränna bortåt ett par timmar i luren för det har hänt såååå mycket intressant i småbarnsföräldrarnas liv... Hihi. Hur kan det bli så?


Imorgon ska jag lämna in min deklaration. Ska se om revisorn har bättre koll på det här med "näringsbilaga" än vad jag har. Av tidigare erfarenhet är jag lite skeptiskt till det... När jag ändå startat älsklingsaaben kan jag lika gärna åka vägen om jobbet och lämna in min förlängda ledighetsansökan. Svettigt  


Ska njuta av soffan och gott sällskap (jag menar Peter) nu.


Natti och kom ihåg Cougar Town om en stund!


PS. Gå inte på niten att köpa schampot Just Glow som sponsrar programmet. Svinto-varning! DS.

Av Josefine - 20 april 2010 16:15

Trodde och hoppades på det här med Omega-3 tillskottet... Dessvärre ska det, enligt etiketten på flaskan, inte ges till barn under 12 månader! "VET du hur många kilo fisk det går åt till att framställa en liter av den oljan???" Nej, Peter det vet jag inte. Men jag kan föreställa mig och misstänker att även en och annan liten sälkut och val satt livet till och allvarligt talat bryr jag mig inte när det handlar om min, MIN, sons välbefinnande... Nu löste sig juh det alldeles finemang för alla glada laxar och ullegulliga sälbebisar eftersom jag fick åka från Apoteket med oförrättat ärende. Min syster högg på mig direkt "linfrön Josefine, that's the shit. Mal det och ha på hans gröt, jättemassormycket av omega-3" Så nu måste jag forska i huruvida det är bra vs. dåligt att ge fiberrika linfrön till sitt 8-månadersbarn. Någon?

Är numer HELT säker på att nattskräck hänger ihop med sömngående. Vilhelm rotade sig ur dubbelsängen igår natt! Med en duns!  Hade ändå bylsat upp utanför honom med ett täcke och en stor kudde. Dessa attiraljer lyckades alltså Vilhelm att stuffa undan och sedan dyka, med huvudet först, ner på golvet. Inte för att det blev nån större skillnad. Han fortsatte skrika i sömnen... Placerade honom efter detta (och en allmänstatus) emellan oss, fast Peter är livrädd för att lägga sig på honom av misstag. Vaknade några timmar senare av att sonen pep igen. Denna gång berodde det på att Peter slängt en arm över ansiktet på honom. Härligt. Halvt ihjälslagen och sedan kvävningsförsök. Tur bvc redan varit på hembesök innan det här hände... Julgardiner i april hade känts bättre!


I söndagskväll bestämde jag mig. Vilhelm ammade för sista gången. Stängt mjölkfabriken, även om jag för tillfället har behag upp till armhålorna. Jäklar vad det spänner! Hoppas på att nattskriken ger sig nu i och med att amningen inte är inblandad längre. Nu får det bli kära välling som substitut.


Annars händer det inte mycket, även om ovanstående känns fullt tillräckligt. Ikväll ska Peter köra häst sa han. Just nu åkte han och grejade med bromsarna på pick- upen, kan ta en stund  misstänker jag.


Ikväll är det Cougar Town   



Ovido - Quiz & Flashcards