josefinevill

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

En stalker av stora mått

Av Josefine - 9 oktober 2010 12:02

"jag skulle vilja tacka författaren till den här boken... men känns inte det lite corny?" frågade jag linda (som inte alls kan jämföras med en chokladbit...)

"nej, gört! det måste väl vara varje författares dröm att få cred för det man gör?"


Sagt å gjort. Jag sände ett mail... Fel (och rätt) jag skrev först ett Word-dokument som jag bifogade i ett mail. Kändes lite konstigt att skriva till någon man aldrig mött men efter att ha läst en självbiografi om personen tror att man känner. Väl. Snacka om envägskommunikation?!? Jag kan beundra, tråna, idealisera hur mycket jag vill och verkligen tro att "hade den här personen träffat mig IRL så jäklar, DET skulle bli materialet till en sjuhelsikes bok" lite som den där star struck-känslan som drabbade mig när jag, 14 år gammal såg filmen Titanic (någon som kommer ihåg den? Någon?). jag grät i 2 veckor efter. Konstant. Kunde inte höra eller se något som kunde härledas till båtar, vatten eller leonardo di caprio. När radion körde nån reklam med en käck signaturmelodi lånad från lilla sjöjungfrun var det kört igen. "havet är djupt" jo ja tackar ja!

Eller den där hopplösa känslan efter att sett Dirty Dancing. Jag fick underkänt på ett samhällskunskapsprov (det är sant mamma) för att jag inte fick tiden att räcka till att plugga... Jag bara var tvungen (TVUNGEN) att se filmen om och om igen... Ooops!

Vad är problemet undrar ni nu...? Jag fick svar. Samma dag. Nu är jag inbillskt kär(?) i min mystiske författare. Berättade det fantastiska för Peter, men han sa han inte visste vem personen är. så jag kan inbilla mig för mig själv.


Annars har vi idag hunnit vara på maskinvisning. Kallt är bara förnamnet. Vilhelm siktade in sig på hoppborgen det första han gjorde. När han insåg att det inte fanns med på kartan att han skulle få hoppa i den antastade han de andra barnens skor istället. Å sen sprang han i lite sandhögar. Han höll värmen den lille i alla fall!


Peter kör halm (nähä!) och jag har tvångslagt barnet och dricker nu kaffe (nähä?) och ska snart sortera tvätt, plocka ur diskmaskinen och längta efter SolmanSoleil. Å vänta på mer mail. För det tragiska (?) är att jag svarade tillbaka på svarsmailet. OCH skrev min bloggadress under mitt namn i hopp om att dra intresset till bloggen, vars inlägg jag nu dedikerat till alla mina inbillade, ouppnåeliga relationer (peter e juh ihop med lisbeth salander så va fasen...). Snacka om tragiskt... Vardagsspänning?

Just nu läser jag en bok av Mikael Nyqvist. Men jag kommer inte skriva och tacka honom. Den håller helt klart inte samma klass. Ännu.

A stalker is born.


Förresten låter stalker så obehagligt. Ett annat ord efterlyses.. Efterhängsen kanske mer är det jag far efter?

Whatever. Jag är en vuxen människa. Mamma å allt... Men alla behöver lite stjärnstoft ibland även om Tingeling i detta fall är författare och radioprofil.

Har nog druckit för mycket kaffe nu. Koffeinhög.


är det INGEN som läser min blogg?

 
 
Ingen bild

moi

9 oktober 2010 12:54

Klart det är!!!!!!! Moi.....every day (almost);-)......och ler....och saknar :-(.
Kramikramkram

Josefine

9 oktober 2010 16:30

heheh, you almost had me gorgeous! For a minute I was sure it was a message from "my" guy ;-) Miss you too!

 
Anneth

Anneth

9 oktober 2010 12:57

Jag läser, jag läser! :) Blir väldigt nyfiken förstås på vem det är du stalkar. ;-)

http://lillnettan.wordpress.com

 
Ingen bild

Linda

19 oktober 2010 19:39

Jag tycker det är superbra att du skrev och talade om att du gillade boken! Och som den förståndiga kvinnan sa ( läs mig) det måste kännas fantastiskt att få lite cred för allt jobb man gjort! Han blev säkert väldigt glad. Och säkert störtkär i dig åxå, så nu kan ni smygstalka varandra!! Wiii!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards