josefinevill

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Ändrad inriktning

Av Josefine - 11 oktober 2010 13:40

... min författaruppenbarelse har inte hört av sig igen... Så nu har jag bestämt mig att jag är kär i alla i Twilightfilmen! Andréa trodde det skulle vara galet snygga och halvnakna killar med i filmen (eller var det galet nakna och halvsnygga???) men jag såg inget sån't... bra var den iaf. En fantastiskt vacker kärleksberättelse! mer fokus på kärlek än på suga blod. Jag gillar't. Faktiskt gillade jag det så mycket att Dirty Dancing med ens blev lite mindre bra. Vem behöver rulla höfterna i en samba när man liksom kan sitta på ryggen på en som galet snabbt klättrar upp i ett träd?? Så nu har jag besällt böckerna och tänker INTE se del två förrän jag läst ikapp mig. Har inte lagt ner något krut på vare sig böckerna eller filmerna eftersom de tidigare inte tilltalat mig. Blev avskräckt efter att ha sett ett avsnitt av True Blood. Översexuella varelser med blod runt munnen, nej tack! Döm därför min förvåning när jag insåg att Twilight var något helt annat. Kanske var detta som behövdes för att komma ur mitt dagdrömmeri/svärmeri?!

Dessutom har jag läst ut Michael Nyqvists bok "När barnet lagt sig". Skumt det där att läsa om någon man aldrig sett som sig själv. Fick liksom inte bort bilden från näthinnan när han spelat galen dirigent och leder en kör, som skitig bonde i röd toyota eller som Kalle Blomqvist i Millenium... Svårt att ta in att det han skrivit om var på riktigt och inte en spelad roll! Men modigt av honom. Läs den, ni som orkar. Jag har den till utlåns!


Vill bara här klargöra en gång och för alla; SOPHIA!!! Det enda jag har att göra med SD är det jag har i min kamera!?! Var ute på rejält tunn is när jag skojade lite för friskt och lite för politiskt inkorrekt i söndags. Just saying... har inget större emot kungligheter. Speciellt inte prinsar.

Slut på internmeddelande.


Det har visat sig att den mest dispenssökande på kursen är jag själv... Jag har kastat den tyngsta stenen. Men 10e december är inte så långt borta. Då är kursen slut. jag med. och mitt blogginlägg.

 
 
Ingen bild

Moor

12 oktober 2010 14:21

Jag är övertygad att MÅNGA läser Din blogg Du skriver så jäkla bra!!!!!!och ROLIGT.

 
Ingen bild

Sophia

20 oktober 2010 12:19

fattar ingenting? hahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards