josefinevill

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Josefine - 21 december 2010 21:21

Med dagsfärska tekakor, en kanna kravmärkt te, tända ljus och ett sovande barn tog Frida och jag själv oss an del tre i vår studiecirkel igårkväll. Det är härligt att ha en lika knasig vän som filmsällskap. Med knasig menar jag i detta fall en person som kan med att uttrycka känslor, kommentera hejdlöst, ha funderingar som blir minutlånga utsvävningar helt utanför ämnet, analysera olika talanger och helt och hållet klampa in i den uppspelade världen på TVn.

"Gurkan låter så högt i mitt huvud när jag tuggar"... Frida, antingen hade vi för låg volym på eller så ÄR vi lika knasiga   

Peter släntrade in tre fjärdedelar in i filmen. "Jaha, analyserar ni sönder den eller får jag sitta med en stund?" Såklart du kan tyckte vi...

"Det här är den bästa scenen... ... ... vargarna är ganska stora" Okej, vem analyserar och förstör nu då? Heeehe

Mysigt är ordet jag far efter för att bäst beskriva gårdagens session. Nu dröjer det ett tag till nästa tillfälle men vi har en inimellan-plan.


Julkorten postades äntligen igår. Trodde jag skulle få dem i fredags men icke! Slickade igen så många kuvert att jag skar mig på tungan (paper cut). Jag vet inte jag men hon i kassan jag köpte frimärken av har med största säkerhet någon skum böjelse för hon frågade på allvar om jag ville ha "vanliga eller självhäftande" frimärken... Meh!  HALLÅ! jag bad om 10 (tio) häften... Självhäftande, tack!


      

Julgodistillverkning. Vilhelm kunde inte hålla sig utan tog ett bett i mandelmassan!

 

      

"Istället för julkort"

  

Julkort...

    

Frida har lånat mig sin fina Canon EOS 450D. Fun but fucking difficult!

 

Följa John... eller Melvin


Var på jobbet på jullunch idag. Vilhelm spetsade in sig på läkarna. Först satt han hos Per, sedan tog han med Ljuban på en promenad i kafferummet, inspekterade diskmaskinen, fattade sedan Åke vid handen och kollade ambulanser som körde förbi utanför MR och sist men inte minst stegade han fram till dr Snuggles och tog i hand. Artig som få. Det har han efter mig.

Nu ska jag dimpa ner i soffan med pärmen om olika fototekniker Frida lämnade här igår. hujeda mig.


Det är snart jul!  

Ovido - Quiz & Flashcards