josefinevill

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Ännu en finalplats i utvecklingsOS

Av Josefine - 30 augusti 2011 12:33

Är sådär halvseg efter söndagsjouren och helseg efter nattens förkyld-son-jour. Han har blivit riktigt snorig och hostig, ger mig den på att han har fått öroninflammation också. I vilket fall blev det inte många timmars sömn, för någon. Möjligen mest för Peter som var slut efter sin söndagsjour med sonen när jag var på jobbet...

Å dessa jourer på jobbet... Ständigt samma samma samma tjat om remisser/svar/patienter/tider och ständigt samma tjat tjat tjat om hur länge våra rutiner gällt. Det känns som att det är en nyhet varje gång för övriga huset att vi har sovande jour efter kl 02.00 och att remittenten, efter kl 22 måste ringa vår läkare om de önskar undersökningar utförda akut. Ständigt samma tjat! "Ja, vi röntgar bara vi får en remiss och ni ringer vår röntgenjour"...


Imorgon blir det hoppträning med Solex och på söndag är det dags för tävling igen! Känns väldigt spännande, anmält mig till 1m samt 1.10 men då i avd B.


 

Vilhelm har idag gått med på en liten middagsvila. Han hostar emellanåt stackaren, så jag vågar inte gå ut om han behöver hjälp eller börjar få upp slemmet... Annars är det full fart på den kotten... "vimi ttta baa" (Vilhelm vill titta på fåret Shaun) "moamma tta kacka" (mamma dricker kaffe) "kaacka itta" samtidigt som ett litet finger pekar på golvet (Mackan ska städa under bordet)...

"Bläää" (alltifrån bajs, sniglar, ruttna äpplen och lera) Han pratar och pratar och pratar... Linda! Du har nog rätt. Snart får man väl höra från förskolan att "Vilhelms mamma runkar på jobbet"... å Det må väl vara hänt... Bara de har remiss och ringer min röntgenjour först!


Svej

 
 
Ingen bild

The Lindapinda

5 september 2011 20:42

hahaha....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards