josefinevill

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Age is just a number, baby

Av Josefine - 3 december 2010 14:16

Är det så, "man är inte äldre än man känner sig"?? Jag misstänker starkt att jag har en tidig 30-årskris att vänta. Den ligger runt hörnet och lurar och hotar närsomhelst att hoppa på mig och slita strupen av mig.


Ålderstecken nummer 1- det känns inte riktigt som en vanlig dag om jag inte druckit kaffe. Eller så är det ett improviserat försök till att känna mig social... med mig själv, eftersom jag är "ledig" hela tiden...


nummer 2- hottiehottie-skådespelaren som spelar i senaste filmen och är så snygg att du vill skrika "I wanna lick his body" á la Jules, visar sig efter trånsjukt sökande på internet att han är yngre än du själv. Tillbaka till verkligheten, ja tack!

Känns obegripligt att de som är födda samma år jag började lågstadiet nu är vuxna och arbetar och fungerar i verkliga livet (mer eller mindre). Hur blev det så? och han, di Caprio-killen som prydde insidan av mitt gula skåp på högstadiet i 14 olika exemplar, vad är han? Jo 10 år äldre än mig och antagligen snart redo att ta över som nye James Bond?! Inte att det är något fel med det... men hallå? (Här tänker jag mig Andy i Cougar town )"COME ON"


Eller är det så att ju äldre vi blir desto mindre blir åldersskillnaden mellan oss? På jobbet till exempel, räknar flera av dem där till mina vänner. Några är över 60, en siffra som jag som yngre tänkte som "jösses, snart pensionär". Men nu är min mamma i samma ålder och henne tänker jag ju mig inte som gammal-gammal. Å de i min vänkrets som är lika små kids som hottiehottie-killen hade jag kanske inte valt att umgås med för 6 år sedan. När jag var som de och de var... 6 år yngre.

Tommy, en hästakarl på blygsamma 72 konstaterade förra sommaren vid vårt köksbord att ett gemensamt intresse förenar människor över åldrarna. Ingen världsnyhet i sig men ändå huvudet på spiken. För där satt vi; Tommy, Peter, Therese och jag. De senaste 7 decennierna representerade diskuterandes samma sak.


Vidare om min pre-kris... Lite orolig är jag över hur den kommer yttra sig, vill inte bli för extrem eller så. Har dåliga erfarenheter av andras kriser som på något sätt gårr ut över männsiskor i deras omgivning och sådan vill jag ju inte bli. Värsta scenariot vore nog om jag blir en av "de" som inte tror de åldrats en dag över 20 de senaste... säg 20 åren. hujeda mig... Min fantasi skenade iväg, såg mig sukta efter tonårs-vilhelms kompisar. Läskigt!!!

Bäst att ge sig nu... dessutom hojtar lille Villibald att han inte tänker sova middag längre än till nu.


... men det slog hårt att de var yngre än mig... skådespelarna alltså...

 
 
Ingen bild

Moor snart 30 en gång till

7 december 2010 11:39

jag är övertygad att Din upptäckthar upptäckts av oss alla och visst är det schpännande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards