josefinevill

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

"How come jacob Black..."

Av Josefine - 28 december 2010 14:18

..."can give you presents when I can't?"

Lite så har det känts vid det krystade ämnet "julklappar" till Peter. Han är svår att köpa till och väldigt duktig på att hitta på bra saker till mig. Så... I år inget undantag, skralt i föräldraledighetskassan försökte jag slingra mig. "måste vi köpa till varandra när vi faktiskt bor ihop?" Ville istället lägga krutet på Vilehlm... Men Peter ville inte ge vika. Suck och stön... En varningstriangel behövde han, för han lånade min när han skulle besiktiga sin bil. "Check".


"Because I have nothing to give you back..."

"You give me everything just by breathing"... Så sa han inte... Snarare "jag skulle vilja ha en iPig" Har ni sett en iPig någongång??? Jag var inte imponerad men killen i affären blev lite vild "men hur cool är den inte då???" Så... Först tänkte jag uppdatera vårt Spotify till premium men när jag stog där i värsta julshoppartagen överväldigades jag så av köplusten att jag slog till på en röd iPig, the love pig... Det i kombination med Spotify premium måste juh bli en pangklapp till Popetoteror?!? Det blev det! Han var så uppe i att ordna spellistor och söka musik på juldagskvällen att jag, utan att han ens noterade det, tittade på romantisk dramakomedi på TV...

Å visst är det roligare att ge än att få, men det kan inte hjälpas att iPigen kändes lite B när jag öppnade min julklapp. En Canon EOS 500D låg under granen till Josefine... Är ribban satt nu för alla framtida jular? Kommer Vilhelm bli, likt sina kusiner som fick ett alldeles eget sprillans nytt Nintendo Wii, lika hagalen att "åh ett Wii" snarare blir ett konstaterande än ett tacksamt glädjerop? Konsumera mera, ja tack.


I vilket fall var det ett fantastiskt lyckat presentbyte i vårt hem. Peter leker med sin gris och jag med min kamera   

Vilhelm han fick bilar i olika storlekar som han leker med, han hade till och med vett att visa uppskattning när han fick se vad som gömdes under pappret. Händerna flaxade exalterat! Å så är det toppen med julgran. Han har vält den två gånger, varav en gång över sig... Mycket barr blir det!

 
 
Ingen bild

frida

28 december 2010 14:39

Bra att du fått tjuvträna lite innan med min kamera så du kan sätta igång på riktigt med din nya guldklimp! :)

 
Ingen bild

Carina S

28 december 2010 17:38

Anondoderorsos fick ingen julklapp alls, jag liksom glömde bort det ibland dåligt med tid att handla julklappar på, (2 tim i Vara den 22 dec) det fick prioriteras barnbarnet och mina barns små kusiner, jag tyckte däremot att han inte? såg ledsen ut fast han inte fick nåt av mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards