josefinevill

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Josefine - 17 juni 2010 08:10

Var på bvc i tisdags med Vilhelm (vem skulle jag annars vara där med liksom?). Nu väger han 10,5 kg, klimp/klumpen. Så var det mätedags i "sträckbänken". Mamma hölll, sköterskan drog... Ungen låg snett på bordet men jag sa inget. Mätte 75,4 cm. "Jaha, jag ska se på kurvan om jag behöver mäta om eller inte" kvittrade hon så käckt. "What?" tänkte jag, se på unden istället, han lär vara en halv centimeter längre om hon bara lagt honom ordentligt. "Det ser så fint ut på hans kurva" Allvarlig talat?! Klargjorde för henne att det var ju toppen men hade kurvan avvikit hade jag högaktningsfullt givit blaffen i det med. Se där ja, Josefine tar ton   


Men låt oss backa en dag i almanackan. Måndagen den 14 juni...

Blev uppvaktad med fin pianokonsert på morgonen av sonen, han spelade en egenhändigt komponerad trudelutt. Plinkeplink med ena handen och slå takten med andra på pianopallen, sedan lite two-hands plinkeplink/plonkplonk och sedan lite tapptapp på pallen igen  

Dagen avslutades med mottagning av släkt och vänner, eller närmre bestämt; närmast sörjande +hovslagare! Mamma, Boo, svärmor, svägerska, småkusiner till V, hovis med praktikant, Peter, Caroline och Melvin. Tack vad goa ni är!


Har jag inte nämnt tidigare om vår tjockis Dina? Förra fredagen slog jag vad med mig själv att hon skulle föla före 13 juni. Jag förlorade... Om än inte så stort. I söndags flyttade jag ner henne i stora sommarhagen för att få lite grönt och för att få njuta lite sista tiden innan föning. Hon var mer eller mindre som vanligt, inga synliga tecken (förutom en enorm mage som tog upp hela grusvägen, jag fick gå bredvid...) I måndags morse kom Peter och tog mig och lillasyster Söderqvist i armen och skulle visa "något litet fint". HON HAR FÖLAT!!! Underbaraste Dina, underbaraste hingstfölet! Alldeles fin är han! Dina är som en tiger. Hon sprang över både Johanna, mig och föl när vi skulle flytta dem från hage/box/hage... Kära nån, hon lugnar sig väl snart.


Solex är nu i Skara. Linnea meddelade igår att han började slappna av riktigt bra emellanåt. Känns bra, längtar efter honom! Kanske åker dit i helgen och tittar... På frågan om hon fått några kommentarer om honom blev svaret att han var din(?) måste menat fin?! och stooor. Ja men hej, det var juh inget nytt, hihi.


Att komma fram till veterinären är lika svårt som att odla guld i en blomkruka!

Min stjärna!

  

      

 "Doning" e.Kavaljer 1998 u. Dina 22-05-0007 ue.Tagg 1895 uue. Vätte 1909    

Ovido - Quiz & Flashcards