josefinevill

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Josefine - 1 juli 2010 20:38

Hämtade hem Solex idag från ridledarkursen. Underbaraste! Träffade kursledaren, Sten Lindgren, han berömde honom väldans... "Han hoppade som faaan i terrängen" "Han ser bättre och bättre ut för varje dag" "han är rätt ouppfostrad"... ! Det sista sa han inte till mig utan till Linnea som har fått rädda det mesta ur gapet på den hästen... Tygel, tröjärm, vindduken på insidan av boxen... Häst   rent ut sagt! Linnea menade att hon förklarat för Sten att ägaren (jag) är en sträng person och hon själv är av samma kaliber... Kraken e liksom bara sån... Eller så e det den berömda Linnebäcksmodellen, ptroo följt av morot    som ligger till grund, hihi. Andréa längtar efter honom nu har jag förstått, jag har längtat ihjäl mig på tre veckor så föreställ er vad tre ÅR kan göra med en kvinna! Han åker snart dit i vilket fall... Högst procent fick de på dressyrprovet, Linnea och han. Jag önskar att det beror lite på hästen och inte bara på ryttaren. För då blir det juh nästan min förtjänst, eftersom det är min häst och jag lånat ut honom. Smart!

Fick ett litet psykbryt på en girlie som kom med goda(?) råd när vi skulle lasta honom... Hade lust att köra en Samantha :"girl, talk to the hand 'cause the face don't want to hear it"...


Har lite ont i magen... Säsong 4 av Sex and the City är så jobbig... Vet juh att det kommer skita sig med underbare Aidan och hon kommer gå tillbaka till Mr Big. Men så e det väl alltid? Sisters, om ni inte har honom i handen, visst har ni en typisk Aidan-pojkvän i bagaget? Och en Big... Peter är lite mer som Aidans hund, Pete (rödhårig till och med); försvinner och är borta ett par-tre timmar men hittar alltid hem till slut      


Ikväll är det slut på torvkörningen för den här omgången. Imorgon får jag altlså tillbaka min praktikant som stallhjälp, gott. Peter skulle greja med traktor och så hade han en sån djup önskan att göra iordning vår pool. Hoppas han oljar in sig ordentligt så han blir blank och fin... Jag har juh faktiskt gjort tacopaj som han kan äta när han kommer hem. Give and take...


Nightnight


Ovido - Quiz & Flashcards