josefinevill

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Josefine - 23 augusti 2010 07:52

Fick för några veckor sedan information om hur jag registrerar mig till min kurs jag kommit in på på Hälsohögskolan, Jönköping. Fick i samma veva papper från CSN eftersom jag i min snikenhet ska försöka söka studiebidrag för kursen. Lilla arma fattiga föräldralediga flicka. Skulle lagom efter frukostgröten försöka ta tag i det hela och fylla i blanketterna. Har skjutit på det till jag fått fyllt i alla betäckningsrapporterna. Vilket nu är gjort *klappar mig själv på axeln* Alltså, ta tag i mina kurspapper. Fick en liten lättare hjärtklappning när det stog på CSN-blanketten "kurs för tiden 100823- 110114" 100823... Det är juh IDAG! Jag, i egenskap av att alltid tro att jag har fel, gjort fel eller åtminstone uppfattat fel slet fram schemat. Vid det här laget trodde jag att allt var kört, att jag sumpat chanserna till min kandidatexamen osv. Dumma, dumma mig, hann jag tänka. Jag som trodde kursen började i september... Mycket riktigt. Kursen börjar en onsdag, den 23e för att vara exakt. Inte gick det att registrera sig heller. Tidigast en vecka före kursstart. Puuuh.


Peter har börjat pressa halm nu. När vi vinkade av honom i morse gjorde vi det ovetandes om när vi får se honom igen. Lite spännande det med!


Vart är hovslagaren? Förstog han inte att jag menade allvar att jag mår psykiskt dåligt när han inte hälsar på oss oftare? Solex har nu en fodersstat som heter "knö i så mycket mat det bara går". Läste på Andréas blogg att Hippos vitaminer inte var fy skam. Weei, för de använder vi!


Igår kom Albertino hem från Värmland. Å Vilhelm sover som skit igen. Men nu äter han åtminstone lite igen på dagen...


Ovido - Quiz & Flashcards