josefinevill

Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Peters nya vänner, Ben & Jerry

Av Josefine - 5 juni 2010 10:08

Förstår mig inte på fenomenet "Tvättkorg"... Den är alltid full. Först med smutsig tvätt som väntar på att åka ner till tvättstugan, sedan av ren tvätt som vill bli inlagd i garderoben. När sistnämnda är gjort går man raskt tillbaka till punkt ett för att lägga i den smutstvätt som under x antal dagar legat i en hög på golvet i väntan på en ledig tvättkorg. Eumm, jaha, okej.


Nu blir det tandborstning och sedan ut och släppa ut hingstarna. Mamma kommer hit idag, det blir mys. Å så hoppas jag på barnpass så jag får rasta den rödhårige hästen, aka Soleks(?!?)


Peter jobbar, han visste inte hur länge. Hoppas på att han hinner hem så vi kan grilla lite gott idag med. Igår avslutades middagen med chokladglass från Ben&Jerry. "Nu är det slut på ICAs chokladrippel, Josefine. Hädanefter köper vi bara Ben&Jerry" Men hej kapitalist! VET ni att ovan nämda glass i 0,5l-förpackning kostar lika mycket som ett kilo köttfärs? Eller ett halvt paket blöjor (om man köper dem på ICA grästorp, då får man 15 kr rabatt med ICA-kortet), eller 7,5 liter mjölk?! Ben&Jerry borde köpas upp av typ Euroshopper. Men då vet jag besämt att Peter INTE skulle vilja köpa den längre...


Men som sagt, hingstarna nu var det ja. Eller nej, tänderna först...


Tjenis

 
 
Andréa

Andréa

5 juni 2010 11:39

jag vägrar ens prova B&J, likställer det med kokain. skitdyrt å så är man fast på en gång!!
mitt förslag till soleks var solwej... så du får bestämma själv!!

http://andreavill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards