josefinevill

Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Jag klär bra i orange, förlåt brandgult!

Av Josefine - 9 juni 2010 21:56

Hade en underbar ridupplevelse ikväll. Med en underbar häst. Med en underbar son som snällt satt i vagnen och tittade på mig. Vad mer behöver jag tillägga?


I ett obevakat... ögonblick (förlåt mamma, jag lovar att jag genast ska boka en resa för att i 7 år fotvandra i Tibet) stoppade V något i munnen. Inte ovanligt. Små barn stoppar det mesta i gapet. Stenar, hundmat, pappersbitar, grässtrån osv osv, men detta fynd var nog i särklass det mest ofräscha (eller så säger det sjukt mycket om hur bra och uppmärksamt jag städar) KOM TILL SAK! Ni som har eller haft små barn känner till det berömda(?) ihop-tryck-av-kinderna-så-munnen-öppnas-greppet. Sagt och gjort. Plupp! Ut rullade en stor, grå och uppsvälld fästinghona.. Ur min sons mun! Den verkade ge lite tuggmotstånd för innan jag hann fram till honom rullade han det lilla krypet fram och tillbaka i munnen.   Hade han hunnit sätta i sig den hade jag inte behövt köpa järnberikad gröt på ett tag  


Lyssnar på Spotify. Bytte ut tradig, melankolisk hjärta och smärta-country a la Toby Keith ("ojojoj, det hade inte spelat någon roll om jag kysst dig oftare, jag hade ändå förlorat dig" eller "att du säger du älskar mig smärtar mycket mer när du går"...) mot en gammal favorit; James Blunt. Nu sitter jag nästan här och är beredd att gå i krig mot hela världen. Gräva ner mig i en grop full med maskar, skriva ett farväl-brev och spika igen locket. Bra val... Måste varit fruktansvärd svår "på den tiden" när jag lyssnade sönder Back to Bedlam-skivan till och från jobbet... Jösses. Bara det är en tempelvandring! Ska bara hinna rida underbare Solex fyra dagar till innan han åker på läger. Passar ju bra. Han i Skara, jag i Tibet!

 
 
Andréa

Andréa

9 juni 2010 23:51

Jag har just inget att skriva.. Bara en notering om att jag läst hihi!

http://andreavill.bloggagratis.se

 
Moor

Moor

10 juni 2010 11:31

JAG vet att ungar stoppar ALLT i munnen men en FÄSTING!!! Det var nytt???/ eller har aldrig hört/varit med om det och hemma finns det/har alltid funnit djur. Det räcker med tre år i Tibet Pärlan!!!!

http://avsx

 
Ingen bild

Madde

10 juni 2010 19:44

Tänk vad många fästingar lilla Josefine måste ha ätit i obevakade ögonblick under sin uppväxt :)

 
Ingen bild

Moor

15 juni 2010 09:46

Det tror jag INTE!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards