josefinevill

Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Å vad jag skulle vilja vara en traktor...

Av Josefine - 11 juni 2010 19:30

Igår var Vilhelm och jag på studiebesök på den torvmosse där Peter kör den här veckan. Dessutom skulle Linnea plockas med hem och lillasyster Johanna lämnas kvar. Vilhelm blev helt vild. Först för att han träffade sin pappa och sen för att han SKULLE hålla i ratten... Han var lika lång som ratten var i diameter... Vilhelm stog i stolen mellan Peters ben och höll/skakade/styrde på ratten som om kriget vore löst. Hela tiden exalterat tjutandes. När det blev kritiskt läge och det skulle gå annat än rakt fram tog pappa över. Då blev barnet, om möjligt, ännu vildare över att inte få hålla. Suck... Hur som helst var Linnea den som körde traktor bäst av de tre som höll på där uppe. Du är bäst! Kompis!


Tänkte göra det enkelt för mig med ridningen igår. Det blev barbacka på Solex i rundeln. Ben-mot-men-metoden. Hans ryggrad mot min svanskota. Ajaj, ont. Med "enkelt" menade jag alltså att jag slapp sadla  

Idag behövde han arbeta igenom sig lite eftersom jag misstänker att han spände sig, kanske lite, igår. Sadel på och ut och rulta på gräsmattan. Hade nog rätt i min tankegång. Gav upp efter 20 min på grund av bristande tålamod. Hos Vilhelm. Tyckte väl det regnade för mycket.


Häpp, bädda rent, duscha son och mig. Längtar efter Peter. MIN Peter  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards