josefinevill

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Att synda är njutning

Av Josefine - 21 juni 2010 16:53

Skulle åkt och tittat på en träning med Linnea och Solex i helgen men fick inte ihop logistiken... Enligt rapporter från Linnea sköter han sig bra och verkar vara omtyckt av både henne och Elton. Han gick med på dressyrpassen förra veckan, enligt Linnea för att han skulle känna sig tryggare med omgivningen och för att spara lite på honom. Men jag har nog genomskådat *nickar* Det var väl ren taktik från hennes sida i hopp om att kraken skulle få mindre mage så hon på egen hand kunde spänna gjorden på hoppsadeln    det krävs lite armstyrka om vi säger så, och det gör vi. 135 cm lång och ändå för kort...?! Måste vara för korta stroppar än på andra sadlar! Hästen som är så smal! Nu i veckan är det bara elevledda lektioner så jag får masa mig dit en dag nästa vecka för att se dem drillas lite. Saknar honom!

Andréa var här lördag-söndag. Underbara människa! !!! muchos trevligt med vackert bröllop lite vid sidan av. Lagom till grillningen började det regna. "bara det inte tar sig i huset" tjoade Peter när han tänt grillen under verandataket... Det klarade sig som tur var. Kladdkaka med glass och lösgodis vid sidan som dessert/nattamat/valssnacks.

Igår filade vi på sommarfodervärdskontraktet. Lika bra att göra det ordentligt, det sista jag vill är att vi blir osams!

Dessutom kom det stoägare igår, med medhavd fika. Smaskade kakor även då. Det sista lösgodiset rök när kontraktet skrev på den rödhårige...


Peter är i gräsbranschen nu förtiden. Jag är alltså gräsänka. var hemma 02.00 i natt och kom just och vände i dörren för att åka iväg och stränga.  


Satt förut i telefonkö till Försäkringskassan med tanke på det obehagliga brev de sänt mig med anledning av min löneförhöjning. "är detta verkligen sanningen" var andemeningen. *ryser* Hade plats 327 i kön. Vilhelm åt kex. När jag hade plats 19 efter ca 20 min hade den stackars ungen däckat i sin barnstol, liggandes på armen över bordet. Bar upp honom i hans säng och där snusar han nu sedan 1 timma och 20 minuter. Lille gubben! Hur som helst kom jag efter ytterliggare 15 minuter fram till nån förskrämd (eller kanske oförskämd) handläggare som menade på att de inte kan reglera min dagsersättning eftersom jag inte tagit ut sammanhängande föräldraledighet. Ska inte de skita i om jag tar ut 1 dag ena månaden och 20 andra??? Ge mig rätt taxa för bövelen! Så så var det, ägnade totalt 40 minuter av mitt liv till att inte bli mindre förvirrad/förtvivlad/irriterad. Allra minst bli hjälpt.

 
 
Anneth

Anneth

21 juni 2010 18:21

Ååh, hoppas det löser sig med försäkringskassan. Såna dummingar...

Vi hann inte riktigt med dig tyvärr Josefine - det blir så när man är hemma på kortbesök, alla drar och sliter i en. :P Vi träffade Kristofers pappa en dag och mina släktingar de övriga, full rulle. Vi planerar att åka hem i slutet av sommaren/början av hösten igen, kanske vi kan ses då?? Vill kika på barn, gubbe och häst. :-D
Kram!

http://lillnettan.wordpress.com

 
Ingen bild

Moor

22 juni 2010 10:42

Se den Du talar med = ÅK DIT!! Attack!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards