josefinevill

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Önskar mer TV-tid

Av Josefine - 24 juni 2010 21:41

Kalaset igår var snabbt och smidigt avklarat. Var hemma igen till 20.30 Peter körde hö fram till 04.15 Får se när han dyker upp i natt.

  

Fyra kusiner, tre med varandra


Själv är jag  nyss hem/in/nedkommen. Nedkommen från andra våning, inkommen från stallet och hemkommen från butiken och en, som alltid, trevlig/mysig kvällsfika med Carolina och Mellepelleplutt. Bara kände att jag behövde komma bort (bortkommen??!) från tomten utan att behöva duscha/klä mig fint/köpa present/passa tider.  Har nog en form av separationsångest. Tycker det är "besvärligt" att ta mig någonstans utanför mitt lilla inrutade liv, när jag väl ryckt mig loss och tagit steget är det inga som helst problem. Sen blir det samma sak på vägen hem, blir liksom jobbigt att åka hemåt för då måste jag på någe sätt "komma ikapp" den tiden jag förlorat under tiden jag varit borta. Dr Phil vart e du?

Dagens mest bortkomna citat: "klänningen är aprikos, fast blå"


Doning fick en potenitiell lekkompis idag. Potentiell på så vis att de skulle kunna ha riktigt roligt tillsammans om bara mödrarna inte parkerat sig i varsin ände av hagen. Dina förflyttade sig raskt bort från nykomlingarna som inte var sena att hänga på i språngmarschen. Johanna och jag var imponerade av fölungarna, att de orkade hålla jämnt tempo med stona! Sprang dikt an vid sidan. Kvicka ben det där!

  

Run Forest, run

Blev hett vid middagstid idag, alla hästarna päste och försökte ta lite siesta... Utom lilla hjorten! Hon tyckte minsann hon skulle tänja lite på kroppen och visade prov på lite skolor ovan mark, so to speak. Hann luska fram kameran till och med! Det blev såna bilder folk lägger ut i salu-annonser på sina hästar, såna bilder som absolut inte säger ett jota om hästen. Lite som att lägga ut en annons på sitt föl med en bild när den i princip inte kommit ur fostersäcken... Visar i vilket fall bilderna på henne här. Hon är till salu men det här är ingen annons...


  

   


 

  

  


Fick äntligen lånat hela boxen med Sex and the City!!! Glädje! Däremot nedköp numero uno, avsnitt två hackade... Fis oxå. Kan vara en tillfällighet, kan vara permanent. Hur som haver ska jag bänka mig en stund nu, lätt att bli fast. Å Peter lär juh inte komma hem än på en stund...    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards