josefinevill

Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

När blod inte är tjockare än vatten

Av Josefine - 19 juli 2010 07:43

Att inte ha kontakt med en person i släkten är i sig inte speciellt svårt. I vardagslivet är det, för det mesta, lätt att låtsas som om personen i fråga inte excisterar. Under högtider och födelsedagar kan det däremot kräva lite mer ansträngning men är inte heller då särskilt komplicerat.

Så, sett i det stora är det inte ens ett "problem" att bo i närheten av varandra. Risken att springa på varandra är minimal. Det är inget som säger att det någonsin behöver ske.

Så är det någon som dör. En person du hållit kontakten med genom din släkting du inte längre pratar med. En person som betyder mycket för dig, som påverkat dina tidigare fritidsintressen, en person som kunde varit så mycket mer. En person du tappade kontakten med samma stund du bröt med din släkting.

Det blod som hållit er samman har under det senaste halvdecenniet injecerats med milliliter efter milliliter med blodförtunnanade tills den imaginära bron rämnat och krossats mot strömmarna. Häromdagen åkte vi däremot på en propp, en bit av bron som täppt till en kanal och nu ligger och irriterar och hetsar vattnet. Låst in det som en damm, en återvändsgränd.


Jag har förlorat min farfar och släktingen jag inte pratar med är min far.

Farmor! Hoppas blommorna kommer fram...


För allt som inte sagts //Josefine

 
 
Anneth

Anneth

19 juli 2010 09:41

Åh Josefine, jag beklagar sorgen och skickar en virtuell kram. :( Vet hur det är att ha en släkting som man själv liksom inte kallar släkt (min ena bror har jag ingen kontakt med) men kan föreställa mig att en far är snäppet mer plågsamt. Ta hand om dig.

http://lillnettan.wordpress.com

 
Ingen bild

Moor

19 juli 2010 11:49

Man fattar alltid beslut grundat på den kunskap och erfarenhet som finns just i beslut's ögonblicket. Det håller aldrig att ca14 dAGAR EFTER PINA SIG MED ATT MAN SKULLE GJJORT SÅÅÅ I STÄLLET! Klart man hade OM man vetat eller hur????? och Josefine ...Din Far är en stor del i detta.

 
Ingen bild

carina

20 juli 2010 08:06

man kan alltid ompröva alla beslut, om man vill, det beror ju på hur man känner själv, har errfarenhet av att inte ha kontakt med släkten, viss släkt är också knepigare att ha en bra kontakt med, det är nog bara så...

 
Ingen bild

Barbro L

25 juli 2010 10:32

Jossan... sänder över en tröstekram till dej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards