josefinevill

Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Josefine - 5 maj 2010 09:12

Kaffelistan, som jag tidigare bloggat om, har naturligtvis en V.I.P- medlem; Linda Binda Senkvist   Hon gillar kaffe, ja tack. Jag gillar Linda  Hon vill ha en stor mugg, alternativt högt glas, med tre fjärdedelar kaffe och en fjärdedel mjölk. Gärna återkommande regelbundet under hela dagen   Så. Nu ska väl listan vara någotsådär komplett... *nickar*


Fick ett vykort från Oz (Bowen närmare bestämt) i måndags. Härligt med personlig uppdatering även om Face Book fungerar utmärkt det med. Tack Linnea-söta-pöta!


Fick ett tips från (håll i er) min pappas sambos brors sambo ("bonusmammans" svägerska...) om att det kanske är någon allergi...? Vilhelm har som gör att han inte sover på nätterna. Hur tänkte hon nu tänkte jag... Men så slog det mig att han kanske får ont i magen av ägg? Torsk med äggsås kanske inte var någon bra idé? Nu slopar vi den rätten några dagar och avvaktar. I natt vaknade han 22.30 och 01.15 Sedan sov han till 06.15 Det tar sig... Tack Malin för tipset!  


"Har han ätit blåbärssylt?" frågade Madde i fredags när de kom på snabbvisit efter en liten trip till Trollhättan. Det hade han (Vilhelm alltså) inte gjort. Däremot hade han glidit ur mitt grepp tidigare på dagen så att min ena nagel grävde ett jack i hans öronveck. Resultatet blev blodvite under mössan. Koagulerat blod samlades i en liten droppe. Blå droppe. Ser ni likheten? OckelBO -NosseBrO...

 

I Din(as) blick 




Ovido - Quiz & Flashcards