josefinevill

Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Josefine - 29 maj 2010 18:13

Fick i onsdags kväll äntligen tagit mig till Hööks och köpt ett par nya ridbyxor! 20% på valfri vara om man handlade för mer än 350 kr. Inte illa tyckte jag. De byxor jag först sett ut visade sig vara precis det de utgavs för att vara, budgetbyxa. Rakt igenom. Bekväma var synd att kalla dem iaf. Hittade mig iaf en annan modell som satt som en smäck! Fast på underkroppen och inte på huvudet förstås... Slet tag i ett par ridhandskar som det oxå var kampanj på. 49 kr istället för 89kr.  

"Jaha, då tar vi rabatten på byxorna då eller?" frågade hon i kassan. Jag stog som ett frågetecken. Trodde hon verkligen på fullaste allvar att jag ville ha 20 % avdrag på ett par handskar som det redan var rea på? När jag i min andra hand höll ett par byxor för 800??? Jag är stum. I vilket fall blev det ingen större transkation på mitt lilla kort. Med ett presentkort (tack syster) och lite rabatt räckte det att punga ut med 272 kronor.  Me like!

Smäcken, jag menar ridbyxorna, ligger nu i tvättkorgen. Jag har noga, noga, kollat tvättrådet. De tål vanlig 40 graderstvätt. Tur. För annars kommer de passa Vilhelm om de råkar ut för samma sak som tidigare nämnda schabrak.


Vilhelm har fått en gunga! En röd. Med gul bygel och (viktigast av allt) ett säkerhetsbälte!


Igår gick Dina i kälke för första gången! Lycka! Det ska nog bli bra det här, anmäld till premiering för att stambokföras är hon med.


Idag red jag ut i skogen för första gången på en evighet. Solex var, Solex   Yster, stark, på tå (det blåste halv storm). Det tog halva turen innan jag lyckades få honom att ge sig. Hästkraken var helt skummig när vi kom hem, tok. (ringer i klockan) Men han gick fint som sagt, i alla hastigheter, när han väl gav med sig. Mackan myglade sig till att följa med. "Stanna" med barskaste Josefine-rösten med mord i blicken hjälpte inte nämnvärt. Hon höll sig på skamset avstånd på ca 100 meter bakom tills vi kom in i skogen, då ansåg hon att det var fritt fram... Lycka i en liten galnings liv. Ut och snusa bland alla goda dofter. Fakta: blåbärsris är alldeles för högt att hoppa/springa i för att ha en ärlig chans att hinna ikapp flyende älgar. Efter ett tappert försök höll hon sig på stigen framför/bredvid/under Solex   


Peter är på cruising ikväll. Jag planerar pastasallad, rödvin och glass till mig själv. Lyx!

Imorgon blir det 8-årskalas för Hannah. Hoppas på att återfinna min kamera som troligtvis ligger kvar sen förförra helgen. Det är därför det är torftigt med kort i de senaste inläggen. Nu vet ni det!

Ovido - Quiz & Flashcards