josefinevill

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Josefine - 26 maj 2010 11:51

Vilhelms utveckling har tagit en rasande fart... Med betoning på fart. För fort går det. Nyss hade han tagit sig upp på nedersta trappsteget till övervåningen. Han kryper ibland, går som Mowgli ibland och kör sin egen variant emellanåt. En kombo av kryp/Mowgli/stjärthas. Sätter i händerna och en fot framför sig och på knä med det andra benet. Som ett roder... Men mest av allt vill han stå upp. Glasbord i vardagsrummet är inte jättepraktiskt om jag säger så!


Zeke är fortfarande kvar. De bestämde sig för den andre hingsten efter många om och men. Synd. I fredags körde vi in till Nossebro med honom för att hämta foder, gudasnäll häst är vad han är. Eller lat. Eller både ock!

  


Solex har nya skor!!! Efter att ha smugit i en vecka var det en lycklig rödhårig själ som igår fick galoppera längs de bredölska grusvägarna! Härlig typ. På tygeln i alla hastigheter. Jag var så nöjd när jag red hem att jag var tvungen att ringa Linnea och jubla! Hon jublade med ända tills hon red sina egna hästar för det hade tydligen gått "sådär". De ville inte åt samma håll som henne men i samma fart... Om ni förstår?!?

Lycka för min del iaf. Lyckades krympa mitt finaste dressyrschabrak tyvärr. Trodde verkligen att det skulle tåla 40 grader men icke. Något som behöver ett allround till shetlandsponny?


Dina är alldeles jättetjock. Gått på ett sätt för hon orkar inte busa när vi kör. Orkar knappt gå framåt. Jag förstår henne och är väl egentligen den enda här hemma som vet hur det känns att vara alldeles för tung och få sammandragningar när man anstränger sig lite för mycket... Hon verkar smartare än vad jag var för hon talar verkligen om att hon vill ta det lugnt! Lilla gumman!

  


Peter ska köra timmer i natt. Längesedan han var borta över natt nu. Om vi inte räknar Norgeresan för en månad sedan. Kommer sakna mitt   lite men får juh TVn för mig själv, hehe.


Tre hästar som ska ridas i eftermiddag och en som ska köras. Får se vad vi hinner, Linnea och jag medan Peter vilar inför natten.


Nu blir det pancakes... Linnea övningskör traktor med Peter   


Enligt Linneas pojkvän Johan "slutar kriget idag kl 11"... ?

Ovido - Quiz & Flashcards