josefinevill

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Josefine - 16 maj 2010 08:34

Det här med att fräscha upp hemmet är inte så lätt... Ser likadant ut efter en kvart ungefär. "Men vaddå? Ni har juh djur" menar många. Min tur att säga "Men vaddå?" Att vi har djur och bor på landet är inte ett likamedstecken med att vi vill ha det lortigt inomhus! Kan säga att dammsugningen gick bra mycket bättre när jag äntligen ställt korrekt diagnos på dammsugaren. "Påsbyte".


I fredags blev Vilhelm 9 månader  jag fick tillbaka mensen... Nästan på dagen en månad efter att jag lagt ner amningen. Som en klocka!


På fredag är det dags för Zeke-spekulanterna att komma. Vi tränar flitigt på finskan (not) och har (faktiskt) ställt om Vilhelms Fisher Price-grävling till finska språket. Tror vi kommer långt med form, färg, bokstäver och "oj vad det kittlar"    Risken/chansen att han blir såld är stor. Enligt säkra (vad det nu är) källor har vi gjort en riktig prisdumpning. Vi som tyckte vi högg till saftigt! Finskan ska åka och titta på en annan shirehingst också. Den har de begärt   det dubbla för, enbart riden. Zeke är både körd och riden.

Men som vi alla vet; pengar är inte allt! Och om vi nu får sålt Zeke för hälften av vad de andra begärt har vi ändå fått dubbelt så mycket... Fundera på den ni!


Ni som läst bloggen förut känner till huvudbryet med ny bilbarnstol... Tre dagar efter att alla inblandade (vi har varit ett gäng...) ordnat så guldklimpen kan åka säkert i passande stol kommer Peter hem och säger att han ordnat en sprillans ny. Men hej och tack för den! Förstå att jag nästan fått magsår innan stol nummer 1 var på plats. Men eftersom vi har två bilar och åker ungefär 50/50 i dem är det juh väldigt bra med en i varje! Bra tänkt där!   Men det hade inte varit jag om jag inte känt mig skamsen gentemot alla som hjälpt mig med den första. Vågade liksom inte berätta... Det här har alltså gått och gnagt lite på min magsäck en stund, bränt lite i halsen kan man säga. Det hela gick så långt att jag till och med var lite skraj att moder skulle följa mig till bilen när jag, förra helgen, var med henne och Boo och hund på hundutställning. Men i fredags! I fredags! Då kunde jag inte hålla mig, jag tog sats, kände hur det brann i halsen, lågorna var på väg upp och så kom det! !!! Men mor utbrast "Oh, så bra"... Halsbränna helt i onödan. Som Andy i CT säger, "här går man och mår dåligt och när man väl kommer med ett avslöjande är det ingen som bryr sig"...

... ... ... ... ... *raaaap*

Ovido - Quiz & Flashcards