josefinevill

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Josefine - 25 september 2010 11:41

Min förlovningsring har nu varit borttappad i 2½ dygn, dvs sedan i onsdags kväll. Jag har letat, grävt, pillat, spanat, ruskat utan resultat. Jorden vet att dölja sina skatter verkar det som...

Ett "knep" jag har tagit till när jag letar svamp är att tänka som en. "Vart hade jag varit om jag var en gul kantarell?" Det låter crazy bananas men ni ni vet som de gör på film. Några går och letar samtidigt som kameran zoomar in föremålet de letar efter. Jag försöker alltså vara kameran, liksom hoppat ur min kropp och ser mig själv utifrån. Funkade fint i tisdags när jag på vår dagliga promenad gjorde ett riktigt fynd i kantarellguld mätt. Massa svampar som satt där i mossan! Toppen   Men på ring-fronten är det dött. Troligen har Lindar trampat ner den i leran. Attans oxå att jag inte tappade den dagen efter istället när det hade torkat upp lite! Å nu regnar det igen så ytan där den befinner sig på är läskigt geggig. Den kryper säkert fram vad det lider men det känns ändå lite trist just nu! Är jag singel nu då liksom eller? Öppen för andra förslag?


  

Är det bara jag som ser det fantastiska i den här bilden?


  

Vilhelm å hans tira... Blåtira!


                 

En höstdag

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards