josefinevill

Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

En führer till anförvant

Av Josefine - 7 maj 2010 08:24

Fick igår tipset om att ge Vilhelm vatten i stället för välling i flaskan på natten. "han kommer bli vansinnig men då kanske han inte tycker det är någon idé att hojta nattetid och istället somna om". Lille gubben. Han skickar ut nappen så fort någon av oss tassar in i hans rum, beväpnade med en flaska välling. Nattskräck my ass! Bortskämd, ja. Hemmatyrann, absolut. Tycker såklart lite synd om honom, kan inte vara så kul att "vakna"(?) och vara rädd och arg flera gånger på en natt. Pratade med bvc i ett annat ärende igår och som hon sa där "att få välling en gång per natt är helt rimligt men tycker inte ni ska acceptera det tre-fyra gånger" Håller helt och fullt ut med.

Sagt och gjort. Peter nattade igår, ungen sov innan han landade på kudden. (Hur fasen lyckas karln?) Ingen välling hanns med att inmundigas. Barnet vaknade kl 23 igen, fick välling men somnade fort igen (även denna gång var Peter uppe). Jag själv var uppe kl 01.15 V fick överbliven välling... Sedan blev kl 04.00 ALDRIG! tänkte jag. H2O it is! Ny blöja, yes. Satte mig med honom i hans rum och tänkte mysa. Vilhelm tänkte "lek". Tass tass tillbaka till vårt rum och la ett nu tyst barn mellan oss. Han somnade väl 04.45 och sov till 06.30 På min arm! Kärlek!

Nyss drog han ur sladden till datorn så allt jag skrivit försvann... Mindre kärlek.


Flyttade igår upp Solex och Galliano till Dinas hage för att underlätta lite vid utfodring samt för att få en hage till tillgänglig till betäckningsstona. "Kanske bäst att ta Solex själv först, så han inte skyddar ponnyn och börjar jaga Dina" Lillegårdens lag : När Peter bestämt sig för att Solex är en farlig häst är det så. (punkt)

Solex har mig veterligen ALDRIG varit nasty mot någon annan. Tyken, absolut men inte renodlat elak. Han är en typisk "follower". Dina visade vart skåpet ska stå och Solex fogade sig (såklart). Ponnyn protesterade från sin lilla hage och blev även han inflyttad till Dina och Solex. Dina tyckte att det här påfundet var dagens sämsta! Klarar mig väl utan dumma valacker tyckte hon... Speciellt små ponnyhästar. Ponnyhästen ville ha både hö och halvblod för sig själv ("doer"). Solex, som så många andra män verkar ha lite problem med starka kvinnor så han såg stadigt till att ha ponnyhästen mellan sig själv och Dina. Som en pälsklädd sköld...

Ponnyhästen är en liten gangster! Men så kallade vi honom på skoj för lill-Hitler i vintras. Han hade precis en sådan mustasch!

  

Vilhelm har fått sin första gräsfläck på jeansen!






 
 
Andréa

Andréa

7 maj 2010 10:25

gräsfläckar är en mammas gnet!

http://andreavill.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sophia

11 maj 2010 20:13

åååh söta Vilhelm! vi måste ses, å snart också!

 
Ingen bild

Mooor

12 maj 2010 09:24

Du vet ju Ditt urspring!!! varför förvånad???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards