josefinevill

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Alla dessa underbara hästar

Av Josefine - 18 maj 2010 16:15

Idag har jag ridit Solexsnutteplutteponken! Vi gav oss ut, Linnea och jag med varsin häst. Ponny framför vagn och Solex med sadel på ryggen. Jag körandes första biten med pigg och framåt litet lok till ponny och Linnea ridandes på stor rödhårig och härlig valack! Sen bytte vi förare när vi vände hemåt.

Solex kändes verkligen hur fin som helst. Speciellt med tanke på att han mer eller mindre varit promenad- (till och från hagen) häst det senaste året. Han fick till och med ett erkännande från Peter förut. "Ja, nu börjar han ju se bra ut i kroppen. Det har bara tagit en si sådär ett och ett halvt år..." Solex var fräsch när han ställdes av men blev ändå glatt överraskad över hur mjuk han ändå kändes! Linnea verkade gilla honom med   okej jag är enormt partisk men tycker mig ändå kunna påstå och tro att Linnea kommer ha två av de snyggaste hästarna med på utbildningen i juni! Men den som briljerade mest var nog ändå ponnyn. Så duktig, han pinnade på glatt...


Varm i hjärtat, varm i själen! Lagade mina ridbyxor idag. Ska köpa mig ett par nya för presentkort jag fick av min syster. Här ska ridas!

 
 
Andréa

Andréa

20 maj 2010 00:19

Hööks har ju 20% på valfri vara.. ev. åker jag förbi en sväng på fredag. då ringer jag så du får liveinfo!

http://andreavill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards