josefinevill

Alla inlägg under juni 2010

Av Josefine - 7 juni 2010 07:30

Ikväll blir det Sverigepremiär, ja till och med världspremiär för Solex i ridhus med uppställda hinder för första gången på över ett (1) år! Jag längtar!!! Känns lite tokigt att jag nu ridit för fulla muggar i över tre veckor och kommer så göra denna veckan ut. Sen blir det liksom tvärt slut på det. Då är det dags för Solex att åka med Linnea på ridledarkursen juh... Sen blir det Karlskoga för hans del. Inte så att det råder brist på hästar att åka på här hemma på något sätt, men ni som vet lite om mig vet att Solexen är schpeschiell i mitt liv.


Veterinären kommer idag för att ultraljuda lite. Blir som på jobbet, fast hemma. Har vi tur (?) är Pippihästen dräktig och får således åka hem. Då försvinner ytterliggare en rolig (?) häst att rida.


Som sagt, ikväll är det jag lever för idag. Lever på att längta efter hoppet... Weird!

Av Josefine - 5 juni 2010 10:08

Förstår mig inte på fenomenet "Tvättkorg"... Den är alltid full. Först med smutsig tvätt som väntar på att åka ner till tvättstugan, sedan av ren tvätt som vill bli inlagd i garderoben. När sistnämnda är gjort går man raskt tillbaka till punkt ett för att lägga i den smutstvätt som under x antal dagar legat i en hög på golvet i väntan på en ledig tvättkorg. Eumm, jaha, okej.


Nu blir det tandborstning och sedan ut och släppa ut hingstarna. Mamma kommer hit idag, det blir mys. Å så hoppas jag på barnpass så jag får rasta den rödhårige hästen, aka Soleks(?!?)


Peter jobbar, han visste inte hur länge. Hoppas på att han hinner hem så vi kan grilla lite gott idag med. Igår avslutades middagen med chokladglass från Ben&Jerry. "Nu är det slut på ICAs chokladrippel, Josefine. Hädanefter köper vi bara Ben&Jerry" Men hej kapitalist! VET ni att ovan nämda glass i 0,5l-förpackning kostar lika mycket som ett kilo köttfärs? Eller ett halvt paket blöjor (om man köper dem på ICA grästorp, då får man 15 kr rabatt med ICA-kortet), eller 7,5 liter mjölk?! Ben&Jerry borde köpas upp av typ Euroshopper. Men då vet jag besämt att Peter INTE skulle vilja köpa den längre...


Men som sagt, hingstarna nu var det ja. Eller nej, tänderna först...


Tjenis

Av Josefine - 3 juni 2010 08:12

Hade en trevlig/mysig/härlig/alldeles underbar dag i Brålanda med Maria, Anneli och barna igår. Gott att komma utanför gårdsplanen annat än för att handla!


På kvällen åkte Peter för att hämta hem mer ensilage till hästarna. Vilhelm och jag tömkörde Solex i rundeln. Underbar häst!

Sedan började vi rasta gräsklipparen. Kom halvvägs innan vi blev avbrutna av ett kort besök. Sen var det grötdags och hästfodrardags så vi sparade resten till idag. Hoppas på lika snällt barn som sitter snällt med keps och hörselskydd på i mammas knä medans hon rattar fordonet.


Dina, Dina, Dina vad jag önskar du slipper gå över tiden! Pratade med en go vän och tillika stoägare i förrgår och deras sto hade gått över flera veckor. Hade det inte hänt nåt under helgen ska de åka till vet.stationen med henne på måndag.


Om en stund kommer Linnea, Peter kör lastbil. Vi får väl fortsätta träningen av "hästen som trodde den var en hjort". Gött snopet att i 2 års tid tro att den är ett vilt djur för att en natt, bokstavligen, slussas in i verkligheten i form av en box med strö och ett väl tilltaget hönät. Lägg därtill två små människor som sätter fast rep i grimman, knuffar och säger smacksmack och kliar skönt med en borste på kroppen... Tror hon gillart   



Ovido - Quiz & Flashcards