josefinevill

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Livet har sina goda stunder

Av Josefine - 20 september 2010 14:43

I morse satt jag och tänkte på dagens kommande blogg-inlägg. Den kreativa ådran har legat lågt ett tag men i morse kändes det som rena autostradan i mitt huvud. Ordbajsa, ja tack!

Av någon anledning kom jag att tänka på Mc Donald's reklamlåt från mitten av 1990-talet, "dagar kan passera fort som en båt (eller var det våg??) på öppet hav" När jag gick i sjätte klass var vi med klassen på vildmarksläger, minns inte vart, och då sjöngs det friskt på den låten... I stämmor å allt. "Doa"-tjejen var populär att vara vill jag minnas. Det var en viktig slinga efter ovan nämnda textrad med "Heyiheey"   Lotta! Kommer du också ihåg? Det var samma gång som Niklas Land hoppade runt i sin sovsäck på den där ön vi sov på... Å Bea och du sjöng nåt i stil med att "magnus är sur, han borde sitta i en bur..." Jösses, vilket kommihåg... Summan av kardemumman är i alla fall att reklam trots allt har påverkat mig mer än jag vill erkänna. Om inte annat får den mig att byta kanal vid varje inslag, olyckligt bara att de flesta kanaler mer eller mindre synkroniserat alla reklampauser med liiite överlappning. Med andra ord finns det stunder i zappandet då det bara(!) är reklam att skåda... Smart? Idiotiskt? Antingen blir man fast eller så kokar man sig en kopp te... Men vilken av dagens reklamer kommer jag minnas om 15 år? För visst har reklamen påverkan på mig. Jag hör mig själv säga "jag tittar aldrig på reklam" men i själva verket har jag efter att sett dem en gång redan börjat ett starkt ogillande. Ta till exempel 3. Hatar! när pappan ringer sin fru som ringer sin ena dotter som ringer sin lillasyster (eller är det bror) som i sin tur ringer till pappan igen... Så visst har reklamen inverkan på mig idag som någorlunda vuxen... Om inte annat vill jag bara byta kanal!


Var och tog bort stygnen på Mackans ben idag. "Behöver vi söva henne? En terrier är juh ändå en terrier" Nej, det behöver vi inte. Den som nog hade behövt något lugnande var Vilhelm, eller jag. Vilhelm tyckte han gjorde sig väldigt bra som handler alternativt korridorvärdinna. Han vinkade glatt till alla som kom in genom dörren, han ville väldigt gärna locka till sig veterniärens setter som försökte smyga sig ut från personalrummet, hade nog kunnat tänka sig att brottas lite med den buttra schäferhanne som kom ingruffandes med matte i släptåg... I mattes släptåg kom en munkorg som hon tydligen inte tänkt kunde sitta på hunden... För den verkade inte speciellt vänligt sinnad mot någon annan i väntrummet. Sen vet inte jag hur vederbörande tänkte för det fanns fler stolar lediga än den bredvid min. Hon gav upp till sist och satte sig mitt emot en, säkert i vanliga fall, tuff staffordshire-terrier-ägare men som idag var inne med sin sjuka kattunge. Stackars. Sen blev Vilhelm vildare än vildast när mamma bryskt slet tag i unge och hund för att försöka ha någon heder i behåll när Mackan tyckte att "bajsa här" i tamburen var en bra ideé... Ut på gräset med sig, upp med påse, hålla undan barnet från ni-vet-vad. Svettigt, ja tack. Inne på undersökningsrummet fick assistenten  gömma fluoro-pedalen (mammas pojk) så vi slapp bli förevigade från insidan. Dagens upptur var i alla fall att det läkt fint och att det kostade gratis! Surt med andra ord att jag åkte in och inte tog stygnen själv hemma men alltid trevlig med lite utmaningar -jag menar utflykter...

 
 
Lotta

Lotta

20 september 2010 16:43

Hahaha, vilka minnen ;) det var väldigt väldigt längesen jag sist tänkte på det där lägret (kan inte ens komma ihåg vad stället hette?) men visst kommer jag ihåg ;) jag känner mig också plötsligt väldigt gammal. det där måste ju varit... 1996? herregud, vi är snart 30... tur att man kan känna sig ung iallafall och komma ihåg mer eller mindre oväsentliga detaljer från mellanstadiet! :D

http://viivalencia.blogg.se

 
Ingen bild

Barbro L

20 september 2010 17:49

Hi hi!! Du lyckas alltid ha händerna fulla! You go girl! Kram Barbro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards