josefinevill

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Josefine - 7 november 2010 12:10

Igår var hovslagaren här! Det är sant, på en lördag å allt! Hästarna fick så fina fötter som bara vår hovis kan. Solman lyckades skada sig själv, den dåren... "Eumm Josefine, du får nog tvätta rent det där..." sa Stefan och pekade på vänster kronrand. "Han liksom trampade på sig själv på någe vis när han satte ner högerfoten" förklarade han. Suck. Den hästen kan! Doning var duktig liten kille och lyfte snällt på de söta hovarna. Zeke var arg! Eller kanske lat... å då blev han arg. Skum! Stefan blev oxå arg så det gick väl på ett ut. Men det viktigaste återstår, detta innebär no more sore feet   Så när Peter kommer hem från sitt vedklyveri blir det hopplahoppla! har ridit typ... en (1) gång sedan i augusti... Den gången inträffade i onsdags på Bragelito. Träningsvärk, jajamensan. Skrämmande! Men nu får det allt ta och bli lite shapen up av den tokiga kroppen! 


Vilhelm vet nu hur man leker med små leksaker med hjul på  Ibland kör han stereo, med en i var hand och springer dubbelvikt. Livsfarligt! Note to self, lär honom se sig för!


Provade ett nytt schampo och balsam jag fick i reklamen igår. Fantastiskt! Men jag har starka misstankar om att OM jag köper en flaska av samma märke och modell kommer resultatet inte bli lika tillfredställande. Så jag vöerväger det inte ens. Tror det är bluff och båg...


Nu ska jag ta tag i min skoluppgift... igen...

Andréa! Var det här verkligen så givande du hoppats???


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards