josefinevill

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Josefine - 17 november 2010 07:18

För två år sedan skulle min Solex klippas. Han svettas så mycket när man tränar och får väldigt lång päls. För att hjälpa honom att torka upp lite snabbare efter passen tänkte jag alltså klippa... Till hjälp tog jag Frida. Sen ville jag hotta till honom lite med ett mönster på ena bakbenet. Gjorde en jättefin schablon med hans initialer SF (Solex Fortuna) och skulle försöka mig på att klippa till det fint i pälsen. Det blev inte så fint och det hela slutade med att "jag gör en blixt istället"... Frida såg lite skeptiskt ut, med all rätt. Det blev inge fint. Å inte satte hästkraken ny päls på hela vintern heller så han (och jag) fick dras med eländet till maj året därpå... I år tänkte jag... inte klippa hela hästen men iaf ett litet mönster på benet. Tog fram min kära schablon igen och började karva med en sax. Det blev bara ett "s" med ett litet hjärta som sitter fast i slutet på s:et. Ganska gulligt. För är man 1.76 i manken, rätt smal och lite klumpig blir man liksom inte gullig på egen hand...    jag skyller på att det piffigaste jag fick göra med mina ponnyer i min barndom var att vira glitter runt nosgrimman juletid!

För övirgt har jag haft några av mitt livs ridupplevelser den senaste veckan. Plussa ihop underbara hästar, fartvind i håret, fint väder och ett övertramp som nästan skickar dig ur sadeln. Å lite tugg på bettet...    Zeke är oxå underbar... Men Linnea och jag har nu tagit död på myten om att han är en lat häst. Han är inte lat. Han är jättepigg... en stund. Sen liksom dör han och det FINNS verkligen inte mer att ge. Inga sporrklädda ponnysparkar och smackningar i världen som kan ändra på det. Inte ens att hjulet snurrar, hehe. Det går nog inte att arbeta upp någon form av grundkondition på en häst som i 8 års tid gått och inte gjort något alls. Han är iaf väldigt pigg när man skrittar från gårdsplanen!



  

Smurfan njuter i höstsolen.

 

  

Det är svårt att hålla sig när lilla hubgern sätter in...

 

    

Bästa hjälpen som går att få...


    

Det går inte att luras längre. "Dää Dää". Fakta: vill Vilhelm ha ett äpple då är det så...


  

Ganska fullt iaf...


  

Vilhelm ser skeptisk ut men det är bara lur! Utan tvekan skulle han ta sprayflaskan med pälsglans och gå in mellan bakbenen på hingstarna i spiltorna och sedan dra lite i svansarna... Om han fick lov...

Ovido - Quiz & Flashcards