josefinevill

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

.. Största möjliga tyssstnad...

Av Josefine - 10 november 2010 08:18

Det här att visa hänsyn verkar vara en komplicerad fråga och något godtycklig... Speciellt när morgonen är tidig och den som önskar lite lugn och ro är extra ljudkänslig... Bara för att man så att säga "håller käften" och inte pratar en massa för sig själv när man stökar (!) runt i köket betyder det inte att man är diskret... Skåpsluckor öppnas och stängs med normalryck, det prasslas med smörpaketslock, kaffekannan sätts oförsiktigt tillbaka i bryggaren. Själv är jag uppväxt med en mamma som jobbade natt. Lägg därtill överdriven omtanke. Jag var så tyst så tyst så tyst... Mamma brukade undra varför jag inte hade på tvn eller lyssnade på radio efter skolan. "Ville inte väcka dig". Så... när JAG smyger (tex för att jag verkligen önskar och vill att Vilhelm ska sova vidare en timma till på morgonen) då gör jag allt i ultrapid. Undviker magnetklicket i skåpsdörrarna, öppnar smörpaketet väldigt försiktigt, spolar bara i nödfall och ytterst kort tid i vattenkranen... Men det är juh jag det... I morse störde jag mig nåt vansinnigt på att "någon" tog på sig en oerhört tjock prasslig jacka i hallen och inte stängde dörren så försiktigt att klicket uteblev... Hade det varit JAG hade jackan åkt på utanför dörren som stängts ljudlöst... Men det är som sagt godtyckligt hur vi alla tolkar hänsyn.

 
 
Lotta

Lotta

10 november 2010 09:18

Minst sagt godtyckligt! Här är någon väldigt bra på att väsnas mitt i natten efter diverse slarv ute med för mycket öl. Går dock bra att hämnas med höga skrik och annat på morgonen sen. Ibland tom ett bar som hoppar på magen. Hämnden är ljuv!

http://viivalencia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards