josefinevill

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Josefine - 10 februari 2010 08:24

Gårdagen var minst sagt intesiv i en mammaledigs liv! Inte jobbig bara intensiv.

Började med att jag var extremt trött och inte ville kliva ur sängen när klockan ringde. Låg kvar 45 min extra. Detta ledde till ein bisschen stress när hästar skulle utfodras och släppas ut. Snabbt ner med Vilhelms leksaker, extrakläder, blöjor, middagsmat... In med barn, barnvagn, skötväska i älsklingssaaben och svisch till Lekåsa  

Frida konstaterade att man klipper och klistrar på tok för lite som vuxen. Fram med sax och färgglada pennor. Inget klister dock, det blev dubbelvikt tejp (tape?). Känslan var dock densamma! Glada i hågen och med många mer eller mindre goda ideér höll vi på som bäst när Fridas lur ringde. Min karl var det... "Hälsa Josefine att hästarna har rymt" "Euhmm, du kan få prata med henne själv"

Sagt och gjort, fick en något oskarp redogörelse berättad i andra hand om att några hästar tagit sig ur respektive hagar... Full fräs in med barn, barnvagn, skötväska och en semlätande Frida i älsklingssaaben och svisch hemmåt! Grannen hade stängt in de skyldige och mammaJosefine fick utdela lite kollektiv bestraffning till resten av högen. "Stallet med sig!" Hingstarna, som inte verkade förstå hur roligt de kunnat fått om de släppt blicken från höet i två sekunder, förstog inte mycket nu heller men gick med på att gå in fast det inte ens var slut på mat i hagen... Sedan tillbaka till Lekåsa, knåpade lite till. Begav mig av hemåt, rättelse, begav mig till filialen (där snorgrön bebispulka inhandlades), till ICA (där förnödenheter till tvåbenta inhandlades), till Svenska Foder (fyrbentas mat) och sedan hem! Vilhelm var underbar hela tiden! Sov som en lite kotte på alla bilresor och affärs-bestyr.


Vilhelm och jag själv mockade bajs, Linnea red Eloge. Peter kom hem och det meckades med inkörningshästarna. Vilhelm provåkte sin pulka. Jag stod emot en stark impuls att sätta lite fart på den utför en snövall.. Men vaddå? Det finns ju ett säkerhetsbälte till den juh!  


Nina och Bengan kom lagom till pulkaåkandet var avklarat. Denna gång med rätt drivrutinsskiva och med fantastiskt goda mackor från konditoriet. Nu är datorn snabbare än blixten!


Mitt öga ser hemskt ut, jag ser hemsk ut!!!  

Var för intensivt igår så glömde totalt bort att tisdag betyder baddag för Vilhelm. Men som sagt, jag hade ju inte alla hästar hemma...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards