josefinevill

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Josefine - 26 februari 2010 20:47

Har slagit in födelsedagspresent till Andréa. Det blev med ett sånt därnt papper som liksom blir skrynkligt av att man ens funderar på att göra nåt med det. Dålig tejp (tape?) hade vi! Får köpa bättre.


Vilhelm och jag var på butiken idag och eftersom det är fredag skulle han få nåt fint. (Det har aldrig hänt förut men idag blev det så) Utbudet på ICA supermarket är något, eh, begränsat. Han fick en tandborste med Skalman på. Ja, jag vet. Skittråkigt, men jag tyckte det kändes fint. Min son och jag, han glatt leende till alla som kom i vår väg, jag lätt stressad över att hans raggsockar for av hela tiden. Upptäckte när jag packade i kassarna och samtidigt försökte hejda Vilhelm från att kränga sig ur vagnen för att få tag på nåt greppvänligt att en socka var väck. Packade färdigt, parkerade vagnen bakom kassan hos den väääldigt förstående kassörskan och påbörjade strumpletning... Gav upp efter några varv och när jag passerade kassan igen såg jag den, på golvet under rullbandet, en liten ensam industristickad grå raggsocka. Ute är det slask. Lika grått som Vilhelms strumpor. Han sover nu den raringen. Skalman-tandborsten ligger fortfarande i sin förpackning. Tanden syns juh knappt...


Linnea och jag hade en plan för dagen. Peter hakade på men kom på bättre tankar. Att köra in unghästar (eller köra vilken häst som helst för den delen) när det är snöras utan dess like från taken är som gjort för att förstöra vilken häst som helst. Då tyckte Peter att han skulle åka och hämta inkörningshäst nummer 4 istället. Hade jag vetat detta när jag själv åkte till affären och ändå var på djurbutiken hade jag köpt ett hönät till. Men jag får aldrig reda på nåt. När jag får det så är det i vittnens närvaro för att jag ska protestera så lite som möjligt. Alla som känner mig vet att jag inte protesterar i vittnens närvaro. Jag protesterar här. PROTEST! På tre punkter idag. Tänker inte nämna vilka, av sekretessbelagda skäl.


Ska fredagsmysa med en kopp te i handen och en Macka på foten  Hon har lekt med sin gris idag. Älskar den!

Imorgon kommer Andréa med hemliga gäster. Spännande. De har utlovat kakor och morötter. Längtar efter henne mest. Nämen ett emo. Världens kanske mest interna skämt... Adam Lambert i Andréas ögon  


Peter sa att han skulle vara hemma imorgonkväll. Jag är hemma varje kväll.





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards