josefinevill

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Eko...

Av Josefine - 21 februari 2010 20:53

... när kylskåpsdörren öppnas. "När jag hörde att det skulle bli skitväder åkte jag minsann och handlade i torsdags". Minsann, pilutta dig lilla mamma. Jag tror MINSANN att det snarare berodde på det planerade (och inställda) styrelsemötet. Så, nu står hon där med köttfärssås till ett helt kompani! Men, okej... Det är ju bra mycket bättre än att riskera (vilket jag verkar göra) att bli utan mjölk till kaffet och teet!   Imorgon blir det definitivt butiken för min del. Pratade med Maria och lille-Gustav på luren (Gurra blir 7 månader idag!) och de hade samma dilemma. Båda pratade glatt på om egengjord barngröt och välling och diverse andra viktiga mammagrejer tills vi blev fulla i skratt båda två. Båda hushållen har tomt på både havregryn, ägg och mjölk. Båda hushållen har varsin man som plogar snö tjugofyrasju. Men Maria vann nog. Deras kaffe var helt slut! Vårt kaffe är nästan helt slut men däremot har vi nästan 200 melittafilter! Hjälper ju inte... Som sagt, butiken. Imorgon. Brådis.

Har handskottat fram store-Forden. Snödjup ca 1 meter. Fransson snäll och skotta av gårdsplanen. Fransson kör upp snön där det fanns plats. FRAMFÖR FORDEN! Petermannen satte sig i bilen och tog sats genom vallen...


Gav mig på att baka bröd igår. Inte min grej. Gillar att baka men jäspäs-degar går vanligtvis bort. Detta blev dock precis som det stog i receptet. Godast nybakat (men hallå, allt är väl som godast då?), segt andra dagen och tredje dagen trisst. För att förhindra morgondagens dom stoppade jag en påse i frysen och åt upp det som var kvar i den andra idag. Smart.


Andréa! Din födelsedagspresent (om än en smula försenad) är på väg... till mig   satsar vi på nästa helg eller ska jag sätta min tilltro till postgången?


  

Mitt fredagsmys. Sponsrat av en man jag knappt sett på hela helgen. Vilhelm blev iaf glad när han visat sig. Måste varit Peter...?

 

Det fantastiska brödet

 

Det är tur att backspegeln syns, eftersom bakåt verkar vara näst sämsta alternativet...


Det smällde till och blev riktigt kallt här nu på kvällen. -20 har vi nu (måste komma ihåg att skriva i 7-årskalendern... Damn it). Peter släcker i stallet. Peters telefon åker i traktorn med vice arbetsledare Jimmy. Jimmy ringde nyss på hemtelefonen och meddelade att "det är lite svårt att veta vart alla ska. Känns som om vi är fler som kör idag på nåt sätt. I natt gick det rätt bra men då var vi en mindre" Gulle! Peter får väl styra upp det när han kommer in. Eller ska jag låta de svettas lite??  


Hoppas verkligen att Helena inte tänker föda barn förrän det blivit lite ordning på snöandet. Ska ju komma mera! Ingemar ångrar nog nu att han inte tränade på dra-min-gravida-flickvän-i-pulka-uppför-backen i julas. Synd om det går ut över sköna Helena. Håller alla tummar att, hur det än blir, allt går bra  


Nu, soffan, ett glas vatten och lite mer Snabba Cash.

 
 
Ingen bild

Helena

22 februari 2010 10:19

Söta du! Lugnt än så länge! men nu har plogen vart här för första gången sen i lördags 14.00 (hmm) så nu kan det få komma!

 
Andréa

Andréa

22 februari 2010 13:05

Men skicka inte hundvalpen på posten för allt vad du gör, det är bättre du väntar med att ge den till mig på lördag!! =)

http://andreavill.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mooor

22 februari 2010 17:46

Wooopss! "Minsann"ordet är endast ett "farmor"-ord! Det vill jag inte jag kännas vid.....ialla fall var det, och Du urschäktades...Du lyssnar ju inte på radion såå mitt hjärta hur kunde Du veta.......

 
Madde

Madde

23 februari 2010 19:50

Det är du och Rickard som kämpar på med snabba cash, jag längtar efter att se filmen men Ricksrd vill läsa klart boken!! Har du en 7-års kalender?

http://www.maddesmysterier.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards