josefinevill

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Dålig mamma

Av Josefine - 24 februari 2010 14:36

Japp, känner mig som en dålig mamma. Kan inte få min son att nöjd och lugn somna själv. Han ligger och skriker. Kommer säkert kunna åberopa detta om en sisådär 15 år när Peter och jag sitter med en näsduk i handen i en ungdomsrättegång när Vilhelm slagit ner oskyldiga stackare på stan... För det kommer väl antagligen ge konsekvenser senare i livet. "Min mamma lät mig skrika när jag var bebis för hon orkade inte med mig". Gjorde nåt hemskt igår. Vilhelm skrek och skrek och skrek och skrek... Blev så galet trött, inget hjälpte. Inte bli buren, inte sitta i halmen och leka (ligga var inte ett alternativ), definitvit inte sitta i vagnen. Körde ut vagnen utanför stallet och lät honom stå där. Gick och lipade lite i smyg för att Linnea inte skulle märka nåt och helt plötsligt var det tyst. Han hade somnat! Men fy vad hemsk jag känner mig! Så dåligt jag mår!


Fick en bok om barns sömn idag på bvc... Blev deprimerad efter att ha läst den. Känns som om det är "kört" att få till goda insomningsrutiner även om jag inte har hört talas om tonåringar som ammat sig till sömns och sovit bredvid mamma. Men bara för att jag inte har hört talas om det betyder juh inte att det inte finns förstås... Så svårt! Jag som älskar rutiner kan inte få mitt barn att somna lugnt och fint i sin säng. Att bara gå ifrån honom och låta honom hojta (som jag gjort nu) är fruktansvärt! Ser en skugga av en människa när jag går förbi en spegel. Tror att det är jag, men vill inte titta närmre. "Han är så stor att han BORDE (minsann) sova hela nätterna" MEN DET GÖR HAN INTE!!!


Mitt hjärta skriker, både det i bröstet och det som ligger i spjälsängen.

Skulle pigga upp mig genom att kolla på klipp från gårdagens SYTYCD. Skit, nu vet jag vem som vinner, UTAN ATT HA SETT KVÄLLENS AVSNITT!!! Skit.


Dålig är vad jag är!

 
 
Ingen bild

Sophia

24 februari 2010 14:58

Lilla hjärtat, jag tror inte V kommer ihåg om 15 år att du lämnade honom när han skrek å han somnade när han va bebis:) och vännen rutiner kommer och går... bebisarna är så finurliga att de kommer på nya hela tiden :) om du vill få honom o sova kan du ta bilen hit en dag o låta honom somna där ;)

 
Anneth

Anneth

24 februari 2010 16:42

Nä, du är inte dålig. Barn är för sjutton anarkister, de gör väldigt sällan det som de "ska", i detta fall sova hela nätterna. Det är ju ett problem som mängder av föräldrar har, vännen! Förstår att det är frustrerande för en rutinmänniska men barn har nog en tendens att skita i rutiner. :) Jag har läst riktigt fantasifulla saker som folk gjort för att ungarna ska hålla tyst och sova, och så länge som de inte kommer till skada så tycker jag nog det är helt okej att testa sig fram. Det är ju DU SJÄLV som anklagar dig för att du körde ut Vilhelm bakom stallet, inte han...tror knappast han fick bestående men eller kommer att hata dig resten av livet. ;) Ingen skada skedd, och han somnade faktiskt. Bra för er båda. Ta det lugnt.

Googla runt, prata med personal på bvs och med andra föräldrar; det finns massa metoder för att få barn att somna och det är bara att hålla ut och fortsätta testa. Kram på dig!

http://lillnettan.wordpress.com

 
Ingen bild

carina

24 februari 2010 22:01

Känn efter o gör det du känner är rätt, då mår du bra och mår du bra mår Vilhelm bra också!

 
Andréa

Andréa

25 februari 2010 11:34

Du är bra mamma!!

http://andreavill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards