josefinevill

Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Dina, mina, våra och andra bullar

Av Josefine - 25 februari 2010 21:14

Har haft en härlig dag!

Linnea och jag racermockade (vi börjar bli rätt så synkade), Linnea red Zeke, vi städade ur och gjorde i ordning en ny box till nya hästen, Eloge blev riden. En röd volvo åkte och inkom gjorden en röd audi(?) innehållande en Annabanana med de två yngsta barnen.

 Go´fika med tre sorters bullar, kladdkaka och en rejäl kanna te av sorten "Blå Gryning". Vilhelm och Mackan fick mindre ätbara paket (men Vilhelm kämpade ihärdigt med både snöre och presentpapper, glad att jag fick bullar!) men väl så fina och de mottogs tacksamt. Mackan, den lilla filuren blir juh som en del redan vet gladast för mjukdjur hon inte får från mig. Nr 1 var råttan från Madde, nr 2 var den nya råttan från "mormor" och nu nya nr 1 och 2 alla kategorier, en rosa gris som grymtar (eller nåt liknande) när man klämmer den på magen. Anna menade att det var deras Welshterrier Alice som valt den men jag undrar jag...


Jag, i egenskap av avelssto, har fått konkurrens... Av ett fyrbent sådant. Dina! Vi var och tittade och ville köpa Dinas mamma när Dina var ett år men så blev det inte. Kanske att saker sker av en anledning. Dina anlände idag med sin bulle i ugnen. Tjockismagen då!

Dina, lilla pinglan


Peter han kör snö han. Och lite i diket! Tok! Han står jsut i detta nu och väntar på en kumpan som kan dra upp honom och traktorn...


Funderar på om slutet på Snabba Cash var fattigt eller genialt... Förmodligen det sistnämnda eftersom jag tyckte det var lite abrupt   alltså är det säkert enligt förståsigpåare genialt!


Min egen bullmage är egentligen alldeles full med fika men jag är juh tvungen att äta kvällis ändå... En liiiten bit tjockpannkaka och lite fil. Sen blir det soffan med ett glas vatten och Jane Austen-klubben.


Vilhelm somnade i sin egen säng! Själv! Med fåret Teres och dinglistigern förstås men inte i min famn. Duktig pojk! Duktig mig! sen lär han väl vakna igen men som jag intalar mig "det är bara jag som är lidande om han äter på natten"

Han har fått sin första tand! Och sitt första plåster! Inte på samma ställe dock, tanden i underkäken och plåstret på ena vänstertån. En stor dag i en liten persons liv... Mitt alltså!


Vill att någon snäll person som ska besöka Skandinavium tar dubletter av allt som är gratis och ger det till mig   så kanske jag också får rätt feeling. Missart i år igen!


Fundering: blir personer som har hushållspapper på toaletten placerade i samma fack som de med julgardinerna uppe i juni? Vilket fack blir jag själv placerad i, jag har toapapper i köket... Men Vilhelms mun är ju så liten. Därmed inte sagt något om ändorna på kategori 1... 

 
 
Andréa

Andréa

26 februari 2010 22:14

Jag tar allt bra som är gratis, men skippar broschyrer!! En riktigt Therese kommer i morgon!!

http://andreavill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards