josefinevill

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Josefine - 3 mars 2010 08:27

Jag börjar känna mig gammal, sliten, på väg utför!

Härom dagen när jag kissade hoppade det upp en skata på snödrivan utanför toafönstret och stirrade på mig. Helt ogenerat. Vilken fräcking!

Min mamma har alltid skojat(?) och sagt "det är så lustigt när ens barn blir äldre än jag själv" och då refererat till när mina båda äldre syskon passerat mammas gyllene ålder, 33. Jag fyller 26 år i år. Pratade med mamma på telefon i helgen (vi pratar varje dag, minst en gång, vill aldrig lägga på. Jag alltså.) Hon berättade att det satt x antal domherre-hanar och x antal domherre-honor vid deras fågelbord vilket som kunde ses som en liten sensation. Eller som mamma uttryckte det "fucking amazing"... Jag fyller 26 år i år. Känner mig före mig själv. Har jag redan hunnit bli äldre än min mamma? Har hon blivit yngre? Betyder det att jag kan ta en liten paus? Vila mig lite, komma igen om ett tag? Låter rätt lockande, säga godnatt en stund och bli yngre igen. Skäms nästan att säga det, jag som "är hemma" och allt när det finns de (min älskling) som jobbar 24 7 för att vi ska ha det bra (hur man nu definierar "bra") men jag ÄR trött, sliten, slut, grå, gammal. Jag fyller 26 år i år. Klarade helgens melodikryss. Hur gammal sa jag att jag var nu igen?

Hörde på nya Cougar Town att 40 är det nya 20, får mig att tänka på ett par hästbekanta i 40-årsåldern. De skulle svänga sig och parta lite i Trollhättan och ringde till oss från deras förfest. "Åh, vi har så roligt. Vi är som 20 igen... ... ... ... vi får skjuts av Marias man. Han är så snäll! Både kör och hämtar oss" I bakgrunden hördes ovan nämnda man, lite desperat suckande och med lätt förtvivlan i rösten. "Ni kan väl ringa när ni blivit 40 igen..." Oslagbart!


Sorterade lite i en kasse med kläder Vilhelm ärvt från några barn till en av Peters kompisar. Jag tror att jeanskjolen och den rosa blusen med puffärmar kommer bli Vilhelms bästa den dag han kan ha strl 110...


Vilhelm börjar få tand nummer två. Skönt för honom, verkar juh helt värdelöst med bara en framtand! Vad man nu ska med två tänder i underkäken till? Skopa upp maten med underbettet?

Han har dessutom fått sin första förkylning. Snorar och håller på, speciellt på nätterna. Andréa blev stolt och utbrast "åh, det har han efter mig" härligt med positivt tänkande men det kanske behövs för någon som påstår sig varit förkyld sen förra vintern.

Andréa med två trevliga vänner kom vägen om oss i lördags. Härligt att kunna stifta nya bekantskaper vid sitt eget köksbord! Fika hade de med sig också. Jag åt och åt och åt... Tror inte Andréa tagit mitt sockerbegär på allvar tidigare. jag må kanske inte äta sött varje dag men när jag väl får det i mina händer.. Då är det klippt!


Nämen ett emo!


Det hade absolut inget med inlägget att göra. Bara en tribute till en härlig person  



Ovido - Quiz & Flashcards