josefinevill

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Josefine - 11 mars 2010 19:28

Ovanligt bra dag idag, trots nattlig suddare iklädd sparkdräkt och blöja  little crazy man!

Dagen började med att Linnea och jag startade med våra rutiner i stallet. Båda lite tidiga. Linnea för att hon jagat runt efter en affär som öppnar före kl 9 i Grästorp och jag för att gränsen mellan natt och morgon liksom suddats ut. Kl 10 kom härliga Lena med dotter som idag hade "omvärldsdag". Prao, liksom. Minns hur det var att vara prao, fick göra allt det där ingen annan riktigt ville ta tag i eller sånt som egentligen inte behövde göras men som sysselsatte en prao resten av dagen. Mitt bästa var när jag fick prova glödlampor på lokala ICA i Vargön...

Vår prao fick däremot göra lite mer (enligt mig) substansfyllda saker. Mamma Lena passade Vilhelm vilket var otroligt värdefullt. Linnea och Minonna (praon) tömkörde och borstade, vägde upp foder, lite trist-varning, men ändå något som är viktigt i ett stall. Hästarna behöver juh mat! Även vi behövde mat i maggarna. Lena var preppad med kalas(!)god sallad och smaskig äpplekaka. Vårens första bukett tulpaner pryder numer mitt köksbord. Me like. Vilhelm fick en handdocka i form av ett får. Det är sant! Teres har fått en man! Att få ljud i den stackarn krävde kanske inte allt för stor kompetens men däremot en litenliten skruvmejsel som jag fick rotat fram nu på kvällen. Bytte batterier och Voila! Ett bräkande får! Vilhelm förstog genast att här var det tal om konkurrens så han gallskrek och tyckte att det var bättre när mamma själv bräkte med fåret på handen. Nu när ha la sig tog han ett krampaktigt tag om Teres för att vara säker på att få ha henne i fred. Den lille token, inte lätt att förstå att Teres-mannen inte kan komma upp i sovrummet för egen maskin... Han har juh inga ben.


Hur får man en häst att gå ordentligt framåt? Ena stoet vill liksom bli knuffad i rätt riktning. Inte rädd för nåt, inte obildbar men väldigt (VÄLDIGT) långsam. Utmaning som heter duga. Mycket lättare med hästar som är lite i luften och anfaller. Då finns det i alla fall nåt att ta av. Jobbigt att driva hela tiden!


Solen kom fram härligt på eftermiddagen och innan det blev alldeles panikartat efter kvällsgröt tog jag pulkan med son i och traskade tre (3) varv på travbanan.


Lena, om du läser detta (hej Marie-Louise  ) tack så jättemycket för idag! Härligt och uppfriskande med besök och lite kontakt med omvärlden. Med andra ord en omvärldsdag för mig med  . Hur var det nu man gjorde med mailen? Tack för alla bra tips om Försäkringskassan. Kurs till hösten it is! Om handledarkursen går på distans då vill säga...


En epok i Vilhelms liv. Flyttade ner hans sängbotten ett hack i spjälsängen. Så han inte hoppar över och rymmer den luringen. Han har ett eget sätt att förflytta sig på golvet. Han rullar i sidled och när han byter riktning roterar han och rullar vidare... Vad blir det för diagnos?


Häpp, imorgon 5-årskalas kl 17. Också ett jäkla dags men antagligen med hänsyn till att Peter brukar jobba på helgerna... Lilla gud-dottern som fyller. Eller lilla och lilla. Sedan Vilhelm föddes tycker jag kusinerna vuxit upp och blivit stora. Bara sådär. Inte barn längre liksom. För Vilhelm är ett barn. Och han är liten. Mindre än de.

Linnea kommer 9 as usual. Peter vet fortfarande inte/har inte bestämt sig för (märk väl vad klockan är vid inläggets publiceringsdags) om han ska åka till Lars-Åke imorgon eller inte. Linnea, behöver jag säga "Vad var det jag sa"??


Måste boka hotellrum till hästdagen imorgon! Kom ihåg!!! Och ringa Py om typsnittet till dekalen. Och maila typsnittet och storlek på dekalen till Tomas. Men 5-årspresenten då? Får handla den på vägen, vet juh vad jag ska ha. Kommer antagligen inte hinna hem till På spåret den här veckan heller. Är det ödet? Vem blir lyckligare av att jag missar allmänbildande frågesport vecka efter vecka? Kan inte påstå att jag blir olyckligare av att inte se det men ändå. Varför? Vem? Vart är jag på väg?

Ovido - Quiz & Flashcards