josefinevill

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Josefine - 15 mars 2010 21:06

Ljuva dofter sprider sig i mitt/vårt kök. Färsk basilika, vitlök... Mmm, tänk den som var 7 månader och fick smaka mammas mat  


Kycklinggrytan ligger i portionsformar i frysen. Köttfärssåsen står på spisen och gosar till sig. Köpte nån knepig pasta, Risoni från Barilla. Slå slipper jag hacka spagettin till herrn med få tänder tänkte jag.


Vackraste bilden om man haft en superdundermegabra kamera... Solex huvud med en klar stjärnhimmel i bakgrunden. Kärlek! Bilden för evigt inpräntad i min hjärna.


Andréa, du kommer väl antagligen strypa nån av Peter och mig men VEEET du vad Peter kom ut med för bild igår? En utprintad bild på småsmåjättesöta Linderödsvin! Jag älskar grisar! Och höns... Känner mig så besläktad med en höna. Roligaste barnskriket låter förresten som en liten galande tupp "kepeku kepeku kepeteku" Melvin rockar! (Jätteinternt, Carro sa att det var gråt på G men jag tyckte då han såg glaér ut. Lille Rooster)

Åter till grisarna... Har man pussat ett litet gristryne en gång så behöver man aldrig mer fundera på vilken del på grisen som blir falukorv. Ser precis ut som en liten falukorvskiva!

Av Josefine - 15 mars 2010 18:06

Carolina skulle komma och hämta Melvins ena mockasin som han tappat i fredags när de var här med Milleniumfilmerna. Bad henne så glatt att köpa med två paket mjölk. Jajamänsan, det ordnar väl jag sa hon. Prima att få färsk mjölk utan att lämna gården    hade 15 kronor i kontanter hemma... Mindre prima tyckte jag men enligt finaCarolina gick det helt okej. Billig mjölk, 3 liter för 15 kronor! Öppnade ett paket för att hälla i min tröst-kopp med kaffe nu i eftermiddags. Såg dateringen... Förpackad 12e mars! Inte konstigt den var på rea  


Har sorterat barnkläder idag. Lagt urvuxet i lådor och märkt upp storlekar, sorterat lånade för stora kläder som ska tvättas i kassar, ställt in i vindsgarderoben. Det går att komma in på Vilhelms rum nu! Bara sängen som fattas men den flyttar dit imorgon när jag har bärhjälp av Peter.


Linnea och Peter tömkörde två av stona i förmiddags, jag var inne och lagade middag. Väldigt irriterad kunde jag konstatera att jag fått med mig fel kycklingdel från butiken. Skulle köpa fileér men hade tagit klubbor... Botten! Tror inte Vilhelm märker någon skillnad i sin gryta men ändå.


Nu är klockan 19:06, hållit på i en timma med inlägget med andra ord! Bloggandet tar för mycket av min och Vilhelms tid. Men att få göra något annat som inte har med hushållsarbete/stalltjänst/hästarna när han sitter och leker/grejar/har sönder på sin filt är sååå lyxigt! När hästarna fått det sista för natten ska jag dessutom duscha, woohoo! Guldklimpen sover nu så jag får passa på att ta in de fyrbenta från hagarna. Så här i efterhand ångrar jag att Solex och Galliano inte gick in samtidigt som hingstarna (vi byter kön i halvlek, herrar ute på förmiddagen och damer ute på eftermiddagen, valacker hör till båda kategorierna och är ute hela...) Deras hage är så långt bort! Tar lång tid   

Har nu lurat sonen att titta på insidan av ögonlocken en stund så jag får lägga på en rem. Fast egentligen, som Maria och jag pratade om i lördags, varför skyndar man sig så? Vad är det värsta som kan hända medan man är ute? (om man bortser från seriemördare, takras, eldsvådor, spöken under sängen m.m) Skulle han vakna och skrika en liten stund borde vi alla överleva det!


Jamen tack för mig!


Ovido - Quiz & Flashcards