josefinevill

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Josefine - 14 mars 2010 20:58

När jag ledde ut Zeke i förmiddags gick han alldeles nära mitt huvud med sitt väldiga. Så gnäggade han, jättetyst och mjukt precis vid mitt öra, bara till mig. Det var precis vad jag behövde idag  

Av Josefine - 14 mars 2010 08:33

Har konstaterat att Peter behöver vara hemma mer. Han vet juh inte alls hur jag vill ha det  . Komma och sabotera mina rutiner i stallet bara så där. Typiskt.


Vi jobbade på spontaniteten igår och tog en chansning på att Albert, Maria och Gustav tyckte att tacos hos oss var en bra idé en lördagkväll. Gustav tyckte absolut att tacos var en bra idé för han tänkte inte sova han  han satt med hela tiden och lekte med sina saker. Vilhelm hade redan tackat för sig och lagt sig. Härligt att få umgås lite med vuxna människor tycker jag! Missade (?)Melodifestivalen men fick på tvn lagom till eftersnacket.


Andréa, hoppas du läst Ridsport ordentligt! Mr Österlund ska ha hingstvisning i april! Antar att det är fyrbenta han menar men vi kan juh ha en intern bedömning på läktarplats av de tvåbenta?!? Visade dessutom bästa 3-årshingsten. Sid 13, avelsdelen. Bild och allt! På Magnus alltså... Fast hästen var också med... Tyvärr  


Jag skulle vilja ha några hönor! Men jag vet inget om höns mer än att Mackan också skulle vilja ha några... Den lilla lustmörderskan. Hon var bra sugen på kanin igår när vi städade ut hos dem. Bara en liten tugga?!? Nej sa matte. Hon åt skiten istället. Smart.

Imorgon ska Vilhelm få eget rum! Idag är han 7 månader.


Plågade (?) min (Vilhelms) ponnyhäst både i fredags och igår. "Rattar du barnvagnen Linnea så ska jag busa lite" "Euhmmm, okej, javisst" tyckte hon och traskade med barnvagn i ena handen och Solexplutt i andra. "Ur spår" å så blev hon omtravad av svart ponnyhäst med Josefine på ryggen  . Igår "red" jag på honom ner i hagen med Solex på släp. Caroline frågade varför jag inte smygred på Solex istället... Caroline, nu kommer kanske detta som en överraskning. Men jag kommer inte upp! Förtydligande för er som inte träffat Solex. Han är 1.75 hög... Det är högt att svinga sig jämfört med ponnyns meter.


Ikväll årsmöte med Nordsvenska Hästen, N:a Älvsborg. Vi tillhör egentligen Skaraborg men det skiter vi i. HaHA!

Ovido - Quiz & Flashcards