josefinevill

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Josefine - 10 mars 2010 19:29

Igår för ett år sedan friade Peter till mig. Ojojoj vad fort det här året gått! Nu när vi har Vilhelm känns det på nåt vis mycket större än giftermål. Oavsett vad som händer mellan oss kommer Peter och jag alltid vara knutna till och bli påminda om varandra när vi ser vår lille pilt. Stort. Mäktigt. Härligt.

Jag vill fortfarande gifta mig, vill vara så vacker det är möjligt att göra mig, få stå i centrum och få ett fint minne för livet. Det är bara inte riktigt bestämt när. Att det är bestämt med vem är juh redan klart...

Blivande mannen har födelsedag idag.    jag frågade lite fint och omtänksamt om det önskades nåt extra gott till middag en dag som denna. "Pannkakor"... Men hej, barnkalas. Pannkakor it is. Eftersom det bara är vi två ikväll blir det semla istället för tårta. Även det önskemål från födelsedagsbarnet...

Gjorde mig till och gräddade bebisplättar till Vilhelm. Han spottade ut och fick rysningar den stackarn! Sen åt han lite när Peter kom hem. Vilhelm har verkligen inte varit på hugget idag... Sååå förkyld och kinkig är det lilla hjärtat! Han som äter med så god aptit annars har ratat allt utom morgongröten och amningen. Får se hur länge han sover i natt. Var vaken fyra gånger natten som var... Zzz zzz zzz


Igår grät han med tårar för första gången!


Var på slädtur i lördags hela lilla familjen. Hästarna var ystra, vädret vackert och korven schmackte maskigt när det grillades.


Tömkört stona idag igen. Duktiga tjejer! Spanade lite på Dina, hon börjar lägga på sig fint över ryggen. Inte lika "vass" (Andréa, våga inte skriva/säga/tänka nåt spydigt a la "ska hon föla imorgon"). Magen har varit stor hela tiden men hästen varit smal. Så.


Har absolut ingen inspiration för nåt bloggande idag. Gör det i rent tidsfördriv tills jag är helt säker på att Vilhelm sover gott och jag kan gå ut till Peter i stallet (stället  ).


                                      

Mackans gris har tappat rösten...                      Bebisplättar



                                       

Vilhelm + melodikryss =sant                              För att de är så vackra...

Ovido - Quiz & Flashcards