josefinevill

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Ikaros

Av Josefine - 16 mars 2010 21:01

"är man barn tar man kärleken förgiven"


Textrad skriven av en känd person. Kom att tänka på den låten häromdagen. Vad är det som säger att Vilhelm älskar mig bara för att jag älskar honom? Okej, han vet inte annat/bättre (stackarn) men vet han om att det är kärlek han känner när han skrattar och blir glad när vi leker/lagar mat/tar på pyjamas osv? Skulle inte förvåna mig om man om 50 år kommer på att riktigt små barn är opportunister av stora mått. Utnyttjar situationen för att det kann gynna dem senare i livet...

"... vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt"


Vilhelm visade stor generositet förut. Han höll glatt upp sin napp framför Mackan som efter en kort stunds övervägande slickade på den. Vilhelm höll kvar för att sedan lika glatt stoppa tillbaka nappen i sin egen mun igen. Vad jag gjorde? Jag höll nästan på att kissa ner mig för jag skrattade så mycket. Får återuppta knipövningarna!


Idag var det ny världspremiär för Upp. Inte filmen utan för Josefine UPP på Solex. Fick ta hjälp av remmalaget för att ta mig  upp på ryggen. Kast-med-liten-Josefine är ännu inte en allmän vedertagen term. Kast-med-liten-Linnea är det däremot. För hon kommer ju inte ens upp om hästen är sadlad   (i alla fall inte om hästen i fråga heter Zeke...) Ridturen (från stallbacken, 30 m på travbanan och tillbaka till hagen) förlöpte väl. Travade lite på trav(!)banan och Solex tyckte nog det var lite för halt med en Josefine i lite för dålig balans så han tog till den väl beprövad bromsmetoden: snödriva   BÅDA GÅNGERNA! "nämen hejsan, vi får inte stopp. Jag siktar på snöhögen där" hujedamig! Men härligt var det!


Vilhelm är alldeles febrig, 39.7 Blev däremot vansinnig när jag försökte badda lite svalt i pannan... Får tro att det ger med sig med natten. VVV, vila, vätska värktablett. Gó ungen min!


Mackan är alldeles halt igen!

 
 
Andréa

Andréa

16 mars 2010 21:30

De låter för uschligt med halt hund och sjuk pojke!

http://andreavill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards