josefinevill

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Björn Rosenström och jag

Av Josefine - 20 mars 2010 20:42

Hovslagaren var här igår och gjorde en make-over på hästarnas fötter. Zekeman är numer skodd runt om med fyra brodd i varje. Peter litade inte på issmältningen så nu gäller det att passa sina egna fötter när Zeke är i farten, om man inte vill sätta in dem i ring-pärm...


Åkte till ridhuset idag med unghingstarna. Om en vecka vid den här tiden vet vi resultaten... Om en vecka vid den här tiden borde vi vara på väg hem igen... Skräckblandad förtjusning det där med Grevagården, bara det inte är några saabar i vägen för Brage ska det nog gå bra. (Eller vad tror du, Linnea?  ...)

Hingstarna och vi hade sällskap av två andra hästar som reds. Riddjuren tyckte nog det var mer spännande än våra lunsar. Tror i vilket fall att den ena ryttaren tyckte det hela var lite fööör spännande. "Ojojoj, vilka pojkar (sa hon till sin häst) Du som är brunstig och allt. Vi får nog gå ut" Sen mer eller mindre sprang de ut ur ridhuset. "Såhär brått har du väl aldrig haft ut förr?" Hehe, jag tippar på att det samma gällde ryttaren  


Lille V sov gott i bilen hela tiden. Dessvärre sov han föör länge och vaknade när vi kom hem 19.30 Illvrål från hungrig/trött/nackspärrs-pojke. Ingen gröt, blev efter många och långa om och men amning. Somnade en stund så jag duschade i fred... Vaknade igen när jag satte ut foten på klinkergolvet igen. När Peter kom in från stallet fann han både V och mig gråtandes vid spjälsängen. Pappa-Peter ryckte in och fick sonen att somna. Jag var beredd att backa ur hotellövernattning för vilken gång i ordningen. Ibland överraskar min Peter rejält. "VARFÖR då?" Helt rätt av honom. Jag behöver känna att han VILL att JAG/VI ska åka med... Sedan kontrar han i och för sig med något tragiskt. "När han skriker såhär är det inte så man blir sugen på syskon till honom".

Fakta: När Peter och jag träffades hade han inställningen att han inga barn ville ha, ever. Och OM han mot all förmodan skulle ha barn ville han ha fler än ett. Jag som alltid drömt om en stor familj utan skilsmässor och ensambarn gillade läget. Tills nu. Känns jätteknäppt att längta efter fler barn när vi fått en så fantastisk kille som vår lille gaphals Vilhelm. Mycket vill ha mer, liksom. Helena menar att muntligt avtal gäller. Hmmm, kan hända. Jag kände mig i alla fall förd bakom ljuset, inledd i falska förhoppningar, ljugd för. Helt enkelt lurad.

 
 
Ingen bild

Moor

21 mars 2010 10:18

Hjärtat mitt!!!!!

 
Andréa

Andréa

21 mars 2010 12:45

Men en sak i taget.. Eller går du ut i datum snart så ni måste skaffa ett till nu eller??!

http://andreavill.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

23 mars 2010 10:04

En liten smygläsare här ;-) kan bara ¨"trösta" med att även de mest omöjliga karlar går att få på bättre tankar, absolut inga barn hette det först, sen aldrig mer än ett- men hoppsan, nu har vi visst två och jag känner mig hoppfull inför kommande övertalning för nr 3... men det får nog vänta några år ;)

http://viivalencia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards